Microsoft zniechęca do tworzenia atrakcyjnych postaci? Gracze krytykują nowe wskazówki dla twórców
Microsoft niedawno ogłosił stworzenie nowych wskazówek dla twórców gier, które mają pomóc im podczas pracy. Część graczy nie jest jednak zadowolona z takiego rozwiązania.
Kilka dni temu informowaliśmy was o rozwijaniu programu Gaming for Everyone od Microsoftu. Możecie o nim przeczytać tutaj. Gracze postanowili zagłębić się w temat, a część odnalezionych wskazówek dla developerów spotkała się z dużą krytyką.
Microsoft urges developers not to create female characters with “exaggerated body proportions”
— HazzadorGamin, Dragon of Dojima (@HazzadorGamin) March 25, 2024
on their official site to support game devs, site is titled as “Product Inclusion Action: Help Customers Feel Seen" https://t.co/r7zaMvNACZ pic.twitter.com/AyTIclV6CP
Microsoft apeluje do deweloperów na swojej oficjalnej stronie wspierającej twórców gier, by nie tworzyli kobiecych postaci o "przesadnych proporcjach ciała" Strona zatytułowana jest jako "Product Inclusion Action: Pomóż klientom poczuć się widzianymi.
Jak zauważył serwis NicheGamer, Microsoft opracował listę punktów, którą mogą być pomocne podczas tworzenia gier. Na stronie można znaleźć fragment z następującymi pytaniami do developerów:
Czy wzmacniasz jakieś negatywne stereotypy dotyczące płci?
- Czy niepotrzebnie wprowadzasz do swojego kodu lub projektu bariery związane z płcią?
- Czy tworzysz grywalne postacie kobiece, które dorównują umiejętnościami i zdolnościami swoim męskim rówieśnikom? Czy postacie kobiece są wyposażone w ubrania i zbroje, które pasują do ich zadań? Czy mają przesadzone proporcje ciała?
- Czy kiedy fabuła na to pozwala, pokazujesz męskie postacie, które okazują pełen zakres emocji, w tym radość, smutek i wrażliwość?
Zespół Gaming for Everyone zaznacza jednak, że informacje umieszczone na stronie nie są wytycznymi, do których muszą stosować się twórcy. Mają to być zaledwie wskazówki, których zadaniem jest pomóc autorom. Zdaniem niektórych graczy, takie wskazówki nie są jednak potrzebne, gdyż twórcy gier powinni w stu procentach realizować swoją wizję.
80% mediów jest tworzonych w Stanach Zjednoczonych, a jednak większość z nich, w tym gry wideo, nie zawiera postaci i treści, które pasują do tego szerokiego grona konsumentów. Badania pokazują, że gracze wolą grać postaciami, które wyglądają jak oni i są bardziej skłonni do zakupu i grania w doświadczenia, w których dostosowują się do tożsamości postaci.
Powyższy zapis jest bardzo ciekawy, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę wypowiedź szefa studia Shift UP. Twórca Stellar Blade wypowiedział się na podobny temat i oznajmił, że osobiście preferuje grę postaciami, które wyglądają lepiej niż on sam. Wypowiedź ta spotkała się z dość sporym poparciem wśród graczy.
Zapis odnośnie proporcji ciała spowodował, że gracze szybko przypomnieli sobie o nadchodzącej grze na PS5. Gdy ujawniono szczegóły na temat głównej bohaterki, temat był dość często poruszany w branżowych mediach, a gracze chwalili decyzje południowo-koreańskiego studia. Jeżeli chcecie zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi programu przygotowanego przez Microsoft, to więcej informacji znajdziecie tutaj.