Szykujcie się na wyzwanie w Wiedźmin 3: Dziki Gon - gra będzie trudna!
Wielkim krokami zbliża się kolejna opowieść Geralta z Rivii. Twórcy starają się przybliżyć nam każdy element pozycji i dzisiaj otrzymaliśmy kilka wieści dotyczących poziomu trudności. Gra będzie bardziej wymagająca niż The Elder Scrolls V: Skyrim, jednak łatwiejsza niż Dark Souls. Zaś śmiałkowie będą mogli zmierzyć się z „Mrocznym poziomem”, w którym śmierć będzie bardzo bolesna.
W dzisiejszych czasach wielu deweloperów oraz wydawców skupia się na tym, aby produkcje były atrakcyjne dla wszystkich graczy. Z tego powodu gry są łatwiejsze niż kilkanaście lat temu i tak naprawdę tylko wyjątkowe pozycje stanowią dla śmiałków wyzwanie.
Doskonale wiedzą o tym przedstawiciele CD Projekt RED, którzy postanowili przygotować produkcje, która zadowoli bardziej wymagających fanów RPG-ów.
Jak podaje redaktor VG247.com – walka w Dzikim Gonie wymaga finezji, precyzji, elastyczności i szybkiego podejmowania taktycznych decyzji. W grze nie ma skalowania poziomu przeciwników, więc musimy z rozwagą wybierać kolejne miejscówki do zwiedzania.
Produkcja nawet na samym początku może się dla niektórych okazać trudna. Autorzy przygotowali pozycję w taki sposób, abyśmy przez całą rozgrywkę czuliśmy wyzwania.
Projektant pozycji – Philipp Weber –wspomniał, że wiele współczesnych gier jest bardzo łatwa i możemy bez najmniejszych przeszkód w trakcie rozgrywki rozmawiać przez telefon. Inaczej będzie z przygodą Geralta:
„Chcemy, aby gra była łatwa do nauczenia, ale trudna do opanowania.”
W grze poziom trudności będzie rósł wraz z umiejętnościami głównego bohatera – dzięki temu zainteresowani nie będą się nudzić.
Jednak autorzy nie zapominają o prawdziwych hardcorowcach i dla takich graczy przygotowano „Mroczny poziom trudności”, w którym śmierć jest równoznaczna z rozpoczęciem przygody od początku.
„Mroczny poziom trudności jest tym, co pasjonuje wiele osób w naszej firmie. Bo oni chcą prawdziwego wyzwania. Jeśli umrzesz pięć minut przed zakończeniem, to jest to równoznaczne z końcem gry.”
Na zakończenie Weber wraz z dziennikarzem porównali poziom trudności Wiedźmin 3: Dziki Gon względem The Elder Scrolls V: Skyrim i Dark Souls. Twórca stwierdził, że gra na „trudnym” jest pomiędzy tymi tytułami, ale w przypadku mrocznego poziomu produkcja jest zdecydowanie trudniejsza – nawet od gier From Software.
Jeśli jesteście zaintrygowani dziełem CD Projekt RED to przypominamy, że w najnowszym numerze PSX Extreme znajdziecie nasz playtest. Kilka słów na temat pozycji znajdziecie również tutaj.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.