Netflix szykuje niespodziankę dla swoich widzów. I na pewno nie będzie ona przyjemna

Filmy/seriale
10623V
Netflix
Łukasz Musialik | 27.02, 19:11

Netflix to największa na świecie platforma streamingowa, która oferuje szeroki wybór filmów, seriali, a nawet kilka gier. Wiele osób zastanawia się, czy Netflix podniesie ceny swoich planów abonamentowych w 2024 roku, ponieważ konkurencja na rynku jest coraz większa. 

Według analityków z UBS Securities, Netflix zdecyduje się na taką decyzję, bo pozwoli mu ona przyśpieszyć wzrost swoich przychodów i zysków. „Spodziewamy się podwyżek cen w tym roku” przez Netflix, napisali analitycy UBS pod wodzą Johna Hodulika. Dodał, że wraz ze wzrostem przychodów z planu z reklamami i zdobyciem nowych abonentów, całkowity wzrost przychodów Netflixa w 2024 roku wyniesie 15%, według szacunków analityków, w porównaniu z 7% wzrostem w 2023 roku. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Netflix podniesie ceny swoich planów abonamentowych w 2024 roku, co pozwoli mu na zwiększenie swoich przychodów i zysków. Platforma nie ogłosiła jeszcze konkretnych planów dotyczących podwyżek cen w 2024 roku, ale jej szefowie powiedzieli, że są jak najbardziej możliwe. 

Na konferencji po ogłoszeniu wyników za IV kwartał 2023 roku, współprezes Netflixa Greg Peters zauważył, że w zeszłym roku firma „wstrzymała się z podwyżkami cen” podczas wprowadzania programu płatnego udostępniania - „ponieważ uważaliśmy to za formę zastępczej podwyżki cen. Teraz kiedy to już za nami, możemy wrócić do naszego standardowego podejścia do podwyżek cen”

Peters kontynuował: „Będziemy nadal monitorować inne kraje i starać się ocenić… kiedy dostarczyliśmy wystarczająco dużo dodatkowej wartości rozrywkowej”, aby „poprosić [klientów] o zapłacenie trochę wyższej kwoty za abonament po to, by utrzymać ten pozytywny cykl i móc inwestować w więcej świetnych filmów, seriali i gier". 

 Jak napisali analitycy, „nowa strategia” Netflixa obejmuje:

  1. Podwyżki cen, 
  2. Konsolidację platformy
  3. Zmianę biblioteki dostępnych materiałów
  4. Cięcia w wydatkach na treści (dostosowując się do spadków związanych ze strajkami w 2023 roku)
  5. Odnowiony nacisk na licencjonowanie treści 

Abonamenty Netflixa są dość atrakcyjne w porównaniu do innych usług streamingowych, ponieważ średnio ich ceny są niższe niż konkurentów na poziomie godziny, według szacunków UBS. Firma wyceniła godzinę konsumpcji na Netflixie na około 30 centów na planach bez reklam, w porównaniu z 56 centów/godzinę dla Hulu, 58 centów/godzinę dla Peacock, 73 centów/godzinę dla Disney+ i 81 centów/godzinę dla HBO Max i Paramount+. 

Tymczasem Netflix jest „głównym beneficjentem strukturalnych zmian w mediach”, napisali analitycy. Firmy medialne, w miarę spadku ich tradycyjnych biznesów telewizyjnych, przestawiły się na rentowności w streamingu.

Źródło: variety.com

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper