Autor Final Fantasy VIII chce remake'u swojej gry. Oryginał jest jego zdaniem za trudny

Gry
1898V
Final Fantasy VIII Remastered tuż za rogiem. Gameplay pokazuje odświeżoną wersję
Grzegorz Cyga | 07.02, 17:45

W tym miesiącu Final Fantasy VIII skończy 25 lat. Premiera gry miała miejsce jeszcze na pierwszym PlayStation. Obecnie gra jest dostępna na kilku platformach w formie remastera. Jednak czy jest coś, co świadczyłoby o tym, że ta produkcja powinna zostać stworzona na nowo?

Obecnie Square Enix skupia się na promocji drugiej części remake'u Final Fantasy VII o podtytule Rebirth, ale to nie jedyne święto dla fanów serii. Mianowicie 11 lutego minie 25 lat od premiery ósmej części.  Dziś można ją bez problemu ograć na PlayStation 4, Xboksie One, Nintendo Switch, PC lub urządzeniach mobilnych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jednak po tylu latach pewne elementy mogą nie być już atrakcyjne dla niektórych graczy. Dlatego już kilka lat temu producent gry, Yoshinori Kitase wspominał, że marzy mu się remake.

Wówczas stwierdził, że jego stworzeniem powinni zająć się młodsi deweloperzy. Teraz wrócił do tematu i ujawnił, że nie tylko chciałby zająć się tym osobiście, choć ma świadomość, że nie jest to sprawa wymagająca przemyślenia i sporej ilości czasu, o czym najlepiej świadczy to, ile lat powstaje remake FF7 i dlaczego został on podzielony na trzy części. 

Przekonałem się, że próba odtworzenia takiej ilości treści, jaką można było znaleźć w grach RPG wówczas i współcześnie, naprawdę nie jest czymś, czego można się podjąć ot tak. To tak ogromna inwestycja czasu i wysiłku, że naprawdę musimy się bardzo mocno zastanowić, czy podjąć się takiego projektu. 

Mimo to Kitase ujawnił, jaki aspekt powinien zostać zmieniony, gdyby na fali odnowionej siódemki Square Enix dało zielone światło na odnowienie kolejnej odsłony. Tym elementem jest walka.

W tym systemie chodziło o to, że wrogowie byli awansowani zgodnie z poziomem gracza. Oczywiście trzeba było użyć Junction i tego, jak go dostosować, aby sprostać temu wyzwaniu. Uważam, że dla niektórych ludzi było to bardzo trudne. W zależności od umiejętności, gracze czasami po prostu nie wypracowywali najlepszego sposobu, aby to zrobić.

Dlatego chciałbym do tego wrócić i zrobić coś, co sprawi, że ten poziom trudności i przystępności dla niektórych fanów byłby o wiele lepiej zbalansowany. Myślę więc, że to jest rzecz, na którą zwróciłbym największą uwagę, gdybym miał zamiar go przerobić.

Źródło: IGN

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper