Sony z pełną ekskluzywnością na X-Menów. Gry trafią na PS5 i PC

Gry
3035V
X-Men
Wojciech Gruszczyk | 19.12.2023, 14:03

Wśród plików Insomniac Games znalazły się szczegóły umowy pomiędzy Sony i Marvelem. Producent PlayStation otrzymał możliwość stworzenia przynajmniej trzech gier z X-Menami w roli głównej i za produkcje ma odpowiadać Insomniac Games.

Insomniac Games oraz Sony nie zdecydowały się zapłacić hakerom za wykradzione dane, więc już wcześniej informowaliśmy o wycieku harmonogramu premier deweloperów na najbliższe lata, wspomnieliśmy o przygodzie Wolverine'a czy też poznaliśmy szczegóły Spider-Man Venom.

Dalsza część tekstu pod wideo

Insomniac Games trzymało na swoich serwerach szereg materiałów wewnętrznych i jedna z grafik przedstawia pełne szczegóły udzielonej licencji na stworzenie gier z udziałem X-Menów.

Twórcy produkcji z uniwersum Spider-Mana mają w następnych latach skupić się na stworzeniu trzech opowieści X-Menów – wyprodukowanie każdego tytułu ma kosztować 120 mln dolarów, a Sony może dorzucić kolejne 120 mln dolarów na opracowanie czwartej przygody. Korporacja wygospodarowała także po 30 mln dolarów na kampanie promocyjną każdej opowieści. 

Wszystkie tytuły mają zadebiutować do 2035 roku, ale warto podkreślić, że Sony zadbało o pełną ekskluzywność – od dnia podpisania dokumentów do 31 grudnia 2035 Marvel nie może zapowiedzieć lub wydać żadnej gry z X-Menami, a nawet wykorzystywać postacie, by promować konkurencyjne platformy. W tym drugim przypadku korporacja bardzo dokładnie podkreśla, że firma nie może przykładowo promować jednej z pozycji następującym sloganem: „Graj jako Wolverine w Ultimate Alliance wyłącznie na Xboksie”. Bohaterowie mogą jedynie pojawiać się w mniejszych tytułach.

Od teraz do 31 grudnia 2035 r. Marvel nie może wydawać ani ogłaszać żadnych gier X-MEN na konsole/PC/streaming, ani wykorzystywać postaci X-MEN jako konkurencyjnej korzyści w grze (np. "Graj jako Wolverine w Ultimate Alliance wyłącznie na Xboksie"). Postacie X-MEN mogą pojawiać się w rodzinnych grach Marvela (np. Avengers, Guardians of the Galaxy), a Marvel zachowuje prawa do gier dla dzieci i niektórych gier X-MEN z lat 90-tych, ale nie może ich wydać ani ogłosić w ciągu 45 dni przed lub po wydaniu lub ogłoszeniu którejkolwiek z naszych gier X-MEN.

W dokumencie pojawia się dokładny podział zarobków:

  • Gry cyfrowe: 9% (18% sprzedaży netto)
  • Gry fizyczne: 19% (26% sprzedaży netto)
  • DLC: 19% (26% sprzedaży netto)
  • Zestawy sprzętu: 35% (50% ceny hurtowej pakietu - obliczane w następujący sposób: liczba jednostek x cena hurtowa pakietu x obowiązująca stawka tantiem za pakiet x obowiązująca stawka tantiem za grę).

Gry z serii X-Men muszą osiągnąć sprzedaż na poziomie przynajmniej 6 mln sztuk w pierwszych 12 miesiącach od premiery, ponieważ w innej sytuacji firmy mogą rozwiązać umowę.

Żadna ze stron nie ma prawa do rozwiązania umowy bez podania przyczyny. Jednakże, jeśli nie sprzedamy co najmniej 6.000.000 sztuk na PS5/PC łącznie jednego z trzech głównych tytułów w pierwszym roku po premierze na konsolę PlayStation, każda ze stron może rozwiązać umowę. Jeśli rozwiążemy umowę, będziemy musieli zapłacić Marvelowi opłatę za zerwanie w wysokości 9 000 000 USD plus wszystkie niezapłacone części wszystkich gwarancji. Jeśli Marvel rozwiąże umowę, powyższe opłaty zostaną zniesione. W rezultacie nie będziemy rozwijać żadnych kolejnych tytułów w ramach tej umowy, ale możemy kontynuować sprzedaż wszystkich produkcji wydanych przed rozwiązaniem umowy.

Źródło: JAAY_ROCK_

Komentarze (125)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper