STALKER 2 będzie ogromny. Twórcy potwierdzają czas gry, liczbę zakończeń i 60 fps na Xboksach

Gry
8799V
STALKER 2
Wojciech Gruszczyk | 30.11.2023, 14:30

GSC Game World na ostatnich, branżowych wydarzeniach prezentowało wycinek STALKER-a 2, który jednak potwierdził, że produkcja potrzebuje jeszcze trochę czasu. Deweloperzy są jednak gotowi, by potwierdzić następne szczegóły z oczekiwanej historii.

STALKER 2 powinien trafić na rynek w połowie zeszłego roku, ale jak wiadomo Rosja zaatakowała Ukrainę, a deweloperzy z GSC Game World musieli uciekać ze swojego kraju. Duża część studia wyjechała do Czech, ale niektórzy pracownicy wciąż znajdują się w rodzinnych stronach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przedstawiciele GSC Game World rozmawiali z redakcją Gamersky.com i podczas rozmowy Evgeniy Grygorovych (dyrektor generalny), Maria Grygorovych (producentka wykonawcza) i Wladyslaw Nowikow (producent marketingu) potwierdzili, że gracze mogą liczyć na między innymi 40-godzinną historię.

Fabuła gry to nieliniowa historia z ogromną zawartością. Zachowanie gracza w grze wyznaczy konkretny kierunek fabuły, a fabuła jest bardzo rozbudowana. Nie da się poznać wszystkich historii za jednym razem, bo jedna rozgrywka może mieć różne konsekwencje. Główny wątek fabularny trwa około 40 godzin.

Gracze tak naprawdę mogą liczyć na cztery różne zakończenia, a dodatkowo misje poboczne również wpływają na wydarzenia:

Główny wątek ma 4 zakończenia. Zadania poboczne również będą miały różne skutki w zależności od wyborów gracza, a niektóre zadania poboczne w jakiś sposób wpłyną na główną historię.

Deweloperzy ujawnili, że STALKER 2 otrzyma na konsolach dwa tryby wyświetlania i wybierając wydajność studio chce zapewnić 60 klatek na sekundę.

Wersja gry na konsolę XSX ma dwa tryby obrazu, wydajność i jakość, do wyboru przez graczy. Naszym celem jest osiągnięcie 60 klatek w trybie wydajności. Jeśli chodzi o rozdzielczość, wciąż optymalizujemy grę, a ostateczne specyfikacje są nadal niepewne.

GSC Game World nadal nie potwierdziło ostatecznej daty premiery, ale studio pracuje nad ulepszeniem STALKER-a 2. Firma już wcześniej zrealizowała całą zawartość, a teraz po prostu trwają prace nad dopracowaniem wszystkich szczegółów.

Ostateczne dopracowanie gry zajmie trochę czasu. Chcemy jak najszybciej wypuścić naszą produkcję na najwyższy poziom. Jednakże ze względu na rozmiar i złożoność otwartego świata istnieją tysiące szczegółów, które mogą pójść nie tak. Wykorzystujemy ten czas na naprawę. Produkt jest dopracowywany. Twórcy gier nigdy nie mają dość czasu i trudno powiedzieć, jak blisko jesteśmy prawdziwego „ukończenia” gry.

W trakcie rozmowy deweloperzy ujawnili także, że STALKER 2 otrzyma dwie opcje zapisu (manualny i automatyczny save), jeden celny strzał w głowę zabije wroga (one-shot kill), w trakcie rozgrywki możemy atakować przeciwników z ukrycia (stealth mode), a studio wykorzystało Unreal Engine 5, by zadbać o globalne oświetlenie i dzięki niemu twórcy przygotowali bardziej realistyczne przejście z dnia na noc oraz różnorodne warunki pogodowe.

Źródło: Gamersky.com

Komentarze (154)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper