Xbox planuje zaoferować 4 duże gry first-party w ciągu 12 miesięcy. Znamy pierwsze tytuły na 2024 rok

Gry
4349V
Hellblade 2
Iza Łęcka | 10.11.2023, 07:35

W zeszłym miesiącu Microsoft Gaming przeprowadziło ważne spotkanie, w którym uczestniczyli szefowie wszystkich studiów Xbox Game Studios oraz Bethesdy. W trakcie posiedzenia ustalono plany na kolejne lata.

Microsoft stoi przed szczególnie dużym wyzwaniem. W ciągu ostatnich lat gigant branży pozyskał kilka pojedynczych zespołów pokroju inXile Entertainment, Double Fine Productions, Ninja Theory czy Obsidian Entertainment, jednocześnie rozbudowując swoje struktury o Bethesdę oraz Activision Blizzard.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nie ulega wątpliwości, że nadszedł właściwy czas na dostarczanie głośnych gier – o czym nie omieszkał wspomnieć Matt Booty podczas podcastu The Fouth Curtain. W zeszłym miesiącu szefowie wszystkich zespołów Microsoft Gaming pojawili się na specjalnym spotkaniu, podczas którego podkreślono fundamentalny aspekt szczegół – dla producenta Xboksów wszystkie produkcje mają znaczenie.

Dwie rzeczy, na których się skupiliśmy, to to, jak ważne jest, aby wszystkie gry miały znaczenie, ponieważ z jednej strony mamy te ogromne marki, takie jak Skyrim, jak Halo, które istnieją od 20 lat i mają dziesiątki milionów ludzi, którzy w nie grają. Z drugiej strony mamy Tima Schafera z Double Fine tworzącego gry takie jak Psychonauts i mniejsze gry oraz zespoły takie jak Obsidian, które stworzyły Pentiment.

Brian Fargo, Todd Howard, Tim Schafer czy Feargus Urquhart byli obecni na spotkaniu – na początku zebrania włodarze Microsoftu poprosili, by liderzy wszystkich zespołów określili, ile pracują już w branży, a suma wszystkich lat doświadczenia deweloperów przekroczyła 1000 lat.

Microsoft zebrał zespół bardzo doświadczonych specjalistów, którzy zarządzają różnorodnymi studiami i chciał ich uświadomić, że każdy projekt jest jak najbardziej istotny.

Wszystkie te dwie skrajności i wszystko pomiędzy ma znaczenie. Naszym zadaniem jest stworzenie systemu zespołów, w którym te rzeczy mogą współistnieć, oraz wykreowanie miejsca, w którym kreatywni ludzie czują się bezpiecznie i wspierani, aby mogli być autentycznie sobą, mogli dać z siebie wszystko i aby kreatywność nie była tylko możliwością, a stała się nieunikniona. Naprawdę o tym myślimy, może jest to trochę przestarzała metafora, ale w pewnym sensie można to porównać do szklarni.

Matt Booty przedstawił również plany korporacji – 4 duże gry w ciągu 12 miesięcy, więc co trzy miesiące Microsoft zaoferuje przynajmniej jedną ekskluzywną produkcję.

Naszym celem jest wydawanie nowej, dużej gry cztery razy w roku, więc co trzy miesiące wyjdzie coś nowego. Po Starfield i przejściu do Forzy Motorsport na następny rok pokazaliśmy podczas Gamescomu Ara: History Untold i Towerborne, mamy Hellblade 2, który pojawi się później, więc wydaje się, że osiągamy ten cel.

Wiele na to wskazuje, że Ara: History Untold i Towerborne będą dostępne na Xboksach w pierwszych dwóch kwartałach, Hellblade 2 może trafić na rynek w Q3 (lipiec-wrzesień), natomiast w ostatnim kwartale (październik-grudzień) powinniśmy zagrać w Avowed. Nie jest to jednak pełny harmonogram producenta Xboksa na przyszły rok.

Źródło: WccfTech.com

Komentarze (271)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper