Call of Duty: Modern Warfare 3 powstało w 1,5 roku. Jason Schreier potwierdza kłopoty - studio odpowiada

Gry
3002V
Call of Duty: Modern Warfare 3 - uśmiech
Iza Łęcka | 10.11.2023, 07:03

Pierwsza gra z serii Call of Duty, która przez Microsoft jest traktowana jako produkcja first-party, powstała w ogromnym pośpiechu. Tak przynajmniej twierdzi Jason Schreier, informując o sporych trudnościach deweloperów. Zespół postanowił odpowiedzieć.

Najnowsza odsłona kluczowej strzelanki Activision pobudza sporą część obserwatorów i nie mamy tutaj na myśli pozytywnego odbioru. Niedawno informowaliśmy o fatalnych recenzjach kampanii Call of Duty: Modern Warfare 3, co więcej, na łamach portalu możecie przeczytać naszą opinię na temat trybu fabularnego. Na produkcji skupił się także Jason Schreier, który twierdzi, że twórcy nie otrzymali wystarczająco czasu na stworzenie gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dziennikarz Bloomberga wskazał, że „większość gier Call of Duty powstaje w ciągu około trzech lat”, tymczasem deweloperzy odpowiedzialni za Call of Duty: Modern Warfare 3 otrzymali połowę tego czasu. Według raportu strzelanka „powstała w niecałe półtora roku”.

Twórcy zmierzyli się z ekstremalnie krótkim czasem opracowania gry i jak wskazują doniesienia, obawiają się, że Microsoft będzie „oceniał ich zbyt surowo”, choć „studio nie miało wpływu” na długość procesu produkcji.

Nowe gry Call of Duty zawsze będą na czołowych miejscach list przebojów, lecz niektórzy twórcy Modern Warfare III wyrażają nadzieję, że ich nowi właściciele nie ocenią ich zbyt surowo za negatywny odbiór po skróconym cyklu rozwoju, na który studio nie miało wpływu.

Dziennikarz przypomina, że Call of Duty: Modern Warfare 3 pierwotnie miało być wyłącznie dodatkiem do zeszłorocznej odsłony – natomiast rzecznik Activision nieustannie twierdzi, że produkcja od początku była „grą premium”, czemu zaprzecza kilkunastu deweloperów.

Niektórzy pracownicy stwierdzili, że plan pozostawał niejednoznaczny w ciągu pierwszych kilku miesięcy tworzenia, podczas gdy inni twierdzili, że bezpośrednio powiedziano im, że jest to rozszerzenie. Wszyscy twierdzili, że mieli wrażenie, że jest to rozszerzenie, aż do znacznie późniejszego etapu procesu.

Deweloperzy musieli pracować po nocach oraz w weekendy, by zrealizować grę, i finalnie czują się zdradzeni:

Niektórzy pracownicy Sledgehammer, którzy musieli pracować w nocy i w weekendy, aby ukończyć grę, powiedzieli, że poczuli się zdradzeni przez firmę, ponieważ obiecano im, że nie będą musieli przechodzić przez kolejny skrócony harmonogram po wydaniu ich poprzedniej gry, Call of Duty : Vanguard, który powstał w podobnie ograniczonym cyklu rozwoju.

To jednak nie koniec – kampania Call of Duty: Modern Warfare 3 początkowo miała być mniejszym spin-offem rozgrywanym w Meksyku, lecz latem zeszłego roku szefowie Activision zmienili plany.

Przez pierwsze kilka miesięcy projektu, któremu nadano kryptonim Jupiter, fabuła była opracowywana na mniejszą skalę jako spin-off Modern Warfare, którego akcja rozgrywa się w Meksyku i który byłby łatwiejszy do zrealizowania w krótkim czasie niż zwykłe eskapady dookoła świata w ramach całkowicie nowej kampanii. Jednak latem ubiegłego roku dyrektorzy Activision zdecydowali się na reboot historii i powiedzieli twórcom, że zamiast tego stworzą bezpośrednią kontynuację Modern Warfare 2, skupiającą się na złoczyńcy Władimirze Makarowie i misjach na całym świecie.

Tym samym produkcja miała powstać w około 16 miesięcy, „co stanowi najkrótszy czas tworzenia nowej gry Call of Duty od lat”.

Sledgehammer Games zareagowało na raport Bloomberga, lecz po wczytaniu się w treść oświadczenia można dojść do wniosku, że firma nie odnosi się bezpośrednio do zarzutów. Aaron Halon wspomnina o wielkiej miłości do IP oraz fanów.

Jesteśmy niesamowicie dumni z Modern Warfare III - zarówno z pełnego doświadczenia gry w momencie premiery, jak i nadchodzącego roku zawartości, którą zaplanowaliśmy dla społeczności. W imieniu niezwykle utalentowanego zespołu Sledgehammer Games i naszych partnerskich studiów, z którymi współpracowaliśmy nad rozwojem, była to praca z miłości, aby poprowadzić pierwszy w historii sequel Call of Duty. Nie możemy się doczekać reakcji naszej społeczności na wszystko, co cała gra ma do zaoferowania, w kampanii, trybie wieloosobowym i zombie.

Od początku prac nad grą wszyscy byliśmy skoncentrowani na stworzeniu kolejnej przełomowej gry Call of Duty. Na długo przed ukończeniem naszej poprzedniej gry słyszeliśmy głośno i wyraźnie od fanów o chęci pozostania i grania razem przez dłuższy czas w ramach tej samej serii. I właśnie to dostarczyliśmy - pierwszy prawdziwy sequel w historii serii. Dlatego też po raz pierwszy dodaliśmy funkcje takie jak Carry Forward, aby uhonorować inwestycję, jaką nasi gracze poczynili w serię Modern Warfare.

Jesteśmy dumni, że jesteśmy zespołem, który przewodzi pracom nad Modern Warfare III. Ciężko pracowaliśmy, aby zrealizować tę wizję, która powstawała latami. Wszystko, co zostało powiedziane inaczej, jest po prostu nieprawdą - to nasza gra i nie możemy się doczekać, aby zagrać w nią online z wami wszystkimi.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Call of Duty: Modern Warfare III.

Źródło: Bloomberg.com

Komentarze (94)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper