Redfall wróci do życia? Gra otrzymała ogromną aktualizację – jest 60 fps na konsolach

Gry
2312V
Redfall to nowa gra twórców Dishonored! Deweloperzy opowiedzą przygodę o wampirach
Wojciech Gruszczyk | 06.10.2023, 19:11

Z samego rana zastanawialiśmy się, czy warto jeszcze walczyć o Redfall, a Arkane właśnie opublikowało dużą aktualizację do gry. Twórcy zaoferowali graczom tryb 60 klatek na sekundę, a jednocześnie studio zadbało o szereg ważnych poprawek.

Redfall zadebiutował w maju i dotychczas produkcja otrzymała tylko jedną dużą aktualizację. Twórcy długo pracowali nad istotnymi poprawkami, ale drugi patch właśnie zadebiutował na Xboksach Series X|S oraz na komputerach osobistych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy zajęli się znaczącymi poprawkami – Redfall na konsolach otrzymał tryb wydajności (60 fps), zadbano o większą stabilność, a nawet przygotowano nowe ustawienia kontrolera.

Arkane zajęło się także takimi elementami, jak zaoferowanie graczom możliwości eliminowania wrogów z ukrycia, zadbano o liczne usprawnienia wspomagania celowania i martwej strefy (gra miała problem z rozgrywką na padzie), a nawet zwiększono liczebność wrogów w otwartym świecie.

Zmiany są naprawdę duże, ponieważ deweloperzy zadbali o wszystkie najważniejsze aspekty Redfall – wydajność i stabilność, interfejs użytkownika, ułatwienia dostępu, rozgrywka, walka, otoczenie oraz multiplayer.

Redfall – aktualizacja 2.0

WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ

  • Wprowadzono tryb wydajności w na Xbox Series X|S.
  • Usprawniono wydajność na PC oraz stabilność dla wielu konfiguracji sprzętowych
  • Naprawiono problem wyłączania się pamięci przy maksymalnych parametrach ustawień.
  • Naprawiono błędy graficzne występujące przy zmianie rozdzielczości dla kart AMD.
  • Naprawiono problem powodujący przywracanie ustawień gry do wartości domyślnych przy rozgrywce w trybie okna na drugim monitorze.
  • Ustawienia antyaliasingu są teraz ukryte w ustawieniach obrazu, jeśli zwiększanie zakresu rozdzielczości AMD FSR 2.1 jest włączone.
  • Poprawiono wydajność funkcjonowania umiejętności bohaterów, broni i systemów gry.
  • Poprawiono umiejętności bohaterów, aby uruchamiały się właściwie pomimo czynników otoczenia, takich jak drabiny, mgła śmierci, porażenie prądem i nie tylko.
  • Usprawniono mechanikę poruszania się postaci i kolizji w Redfall i Burial Point.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Fakt posiadania przez broń tłumika jest teraz odzwierciedlany w podpowiedziach.
    • Broń z tłumikiem powoduje mniejszy hałas, przez co zwrócenie nią uwagi wroga jest mniej prawdopodobne.
  • Znaczniki przeskakiwania i chwytania się krawędzi są teraz wyświetlane w interfejsie przy napotkaniu odpowiedniej powierzchni.
  • Misje główne i pobocze są teraz łatwiejsze do odróżnienia przy stole odpraw.
  • Wprowadzono funkcjonalne usprawnienia dla znaczników kompasu i obszarów poszukiwań, by działały bardziej niezawodnie.
  • Zablokowane tablice pamiątkowe są teraz wyświetlane na mapie, jeśli gracze ukończą wprowadzające misje w Redfall i Burial Point.
  • Poprawiono czytelność podczas kupowania amunicji.
  • Dodano wskaźnik pojawiający się, gdy Bribón jest powalony.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający szybką podróż podczas korzystania z mapy na obszarze poszukiwań.
  • Przycisk zamiany tekstu na mowę wyświetla się teraz przez cały czas, gdy funkcja jest aktywna.
  • Podczas wysyłania zgłoszenia przez gracza wyświetlany jest teraz znacznik wczytywania.
  • Doprecyzowano opis osiągnięcia związanego z przemytem rumu.

UŁATWIENIA DOSTĘPU

  • Poprawiono narrację w menu:
    • Narracja aktualizuje się zgodnie ze zmianą statusu lobby gry wieloosobowej pomiędzy „Gotowe”, a „Brak gotowości”.
    • Funkcja działa w przypadku pustego pola tekstowego i aktualizuje się co siedem sekund, jeśli pozostaje ono puste.
    • Przyciski „Wstecz” i „Znajomi” podlegają narracji na wszystkich stronach menu ustawień.
    • Funkcja działa w obrębie pola na nazwę użytkownika w podmenu „Dodaj znajomych w rozgrywce międzyplatformowej”.
    • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie polecenia „Naciśnij Enter” przy wycentrowaniu pola na nazwę użytkownika w podmenu „Dodaj znajomych Bethesda.Net”.
    • Funkcja obsługuje nawigację w menu wyboru bohatera oraz wyboru systemu.
    • Powiadomienia o zaproszeniach do gry oraz do znajomych podlegają narracji.
    • Przy próbie wybrania zablokowanego poziomu trudności gra informuje o jego statusie.
    • Przy próbie wybrania odblokowanego poziomu trudności, komunikat narracji brzmi „Wybrano poziom trudności”.
    • Podpowiedź związana z menu systemu w menu głównym brzmi „System”, a narracja o tej samej treści występuje zarówno w menu głównym, jak i systemu.
    • Funkcja działa przy wskazywaniu kursorem przycisków i linków, zarówno w przypadku cyfrowych, jak i analogowych sygnałów.
    • Narracja działa przy umieszczaniu i usuwaniu sygnałów w świecie gry.
      • Naprawiono błędy podczas działania narracji w menu w Bnet:
      • Usunięto niepoprawne polecenie „Naciśnij Enter” podczas wprowadzania adresu e-mail, nazwy użytkownika i/lub hasła podczas logowania.
      • Narracja funkcjonuje teraz właściwie w menu pomocy konta Bethesda.net.
      • Narracja działa w zaktualizowanej umowie BNet.
  • Komunikat przy wyjściu z lobby gry wieloosobowej brzmi „Zamknij” zamiast „Wyjdź” lub „Opuść lobby”, jeśli lista znajomych jest otwarta.
  • Etykieta lobby różni się teraz wizualnie i dźwiękowo pomiędzy grą dla jednego, a wielu graczy.
    • Dodano drugorzędną metodę sensoryczną w archiwum, by ukazać wycentrowanie na pasku przewijania.
  • Usprawniono światłoczułość w poniższych sytuacjach:
    • Strzelanie z niezrównanego pistoletu Stukacza podczas celowania z ramienia w pobliżu czerwonego światła awaryjnego.
    • Rozmycie błyskającego światła otoczenia powodowanego strzelaniem z broni.
    • Śmierć i dezintegracja wampirów.
    • Szybkie serie detonacji bomb kasetowych Remi.
    • Przyzwanie windy Layli, gdy inni gracze stoją w pobliżu.

ROZGRYWKA

  • Liczne usprawnienia wspomagania celowania i martwej strefy oraz więcej opcji modyfikacji tych ustawień dla kontrolera oraz klawiatury i myszy.
    • Zalecenia Arkane:
      • Dla fanów szybkich sieciowych FPS-ów: gotowy schemat średniego, wysokiego lub liniowego czasu odpowiedzi, który wydaje się bardziej dynamiczny.
      • Dla fanów wolniejszych FPS-ów dla jednego gracza: gotowy schemat domyślnego, niskiego lub średniego czasu odpowiedzi, który zdaje się umożliwiać precyzyjniejsze celowanie.
    • Zwiększenie lub zmniejszenie czułości kontrolera względem wartości domyślnego schematu czasu odpowiedzi bezpośrednio zwiększy lub zmniejszy ogólną prędkość odwracania się w lewo i prawo.
    • Graczom zwiększającym czułość kontrolera sugerujemy wypróbowanie domyślnej, wysokiej lub bardzo wysokiej siły wspomagania celowania oraz siły przyciągania przy celowaniu z ramienia, jeśli taka funkcja ich interesuje.
    • Graczom zmniejszającym czułość kontrolera sugerujemy wypróbowanie bardzo niskiej, niskiej lub domyślnej siły wspomagania celowania oraz siły przyciągania przy celowaniu z ramienia, jeśli trudno im zapanować nad celowaniem.
    • Jeśli szukasz idealnych ustawień kontrolera dla siebie, zmodyfikowanie gotowego ustawienia czasu odpowiedzi jest świetnym krokiem na początek.
  • W trakcie misji „Aklimatyzacja” Anna Creelman uzupełnia teraz amunicję gracza do pistoletu, strzelby i karabinu szturmowego.
  • Dodano nowe miejsca w starym mieście i Sedgewick, w których pojawiają się wampirze gniazda.
  • Dodano ostrze w samouczku i wpis do archiwum dla energii psychicznej.
  • Ładunki C4 Remi znikają ze świata po tym, jak zostaną zdetonowane.
  • Różne poprawki stabilności celów misji.
  • Dodano dialogi w misji „Jak grom z jasnego nieba”.

WALKA

  • Gracze mogą teraz podkradać się do nieświadomych kultystów i agentów Bellwetheru i eliminować ich bronią z kołkiem.
  • Zwiększono liczebność wrogów w otwartym świecie oraz balans starć w trakcie misji.
  • Dodano unikalne starcia z wrogami w otwartym świecie w Redfall.
  • Dodano świecące elementy lub odblaskowe ubranie dla wampirów i ludzkich postaci niezależnych dla zwiększenia ich widoczności w nocy.
  • Zwiększono ilość znajdowanej amunicji w sąsiedztwie remizy strażackiej, by nowym graczom nie kończyły się zasoby na wczesnym etapie gry.
  • Wrogowie zmieniają teraz pozycje, by nie strzelać do siebie nawzajem.
  • Bribón zawsze poraża wrogów podczas korzystania z syreny, jeżeli umiejętność „Robot Rock” jest aktywna.
  • Remi reaguje na powalenie Bribóna i potrafi go odnaleźć.
  • Naprawiono sytuacje, w których wrogowie mogli utknąć w stanie bezczynności i przestać reagować na gracza.
  • Zaktualizowano lufy z muszką i tłumikiem, by poprawić widoczność celownika.
  • Zmodyfikowano celowniki z zielonym światłem, by zmniejszyć ich jasność w nocy.
  • Usprawniono skalę i pozycję magazynków, by zapobiec zacinaniu się animacji i innym problemom.
  • Ulepszono zachowanie groma w starciu na arenie walki z Czarnym Słońcem.

OTOCZENIE

  • Odniesienia do Burial Point zostały dodane do mapy i innych miejsc na terenie Redfall.
  • Ulepszono oświetlenie na arenie walki z Czarnym Słońcem.
  • Poprawiono jakość wizualną motyli, kłębów mgły, świecącej pieczęci Czarnego Słońca i różnych efektów wody w psychicznych przestrzeniach.

WIELU GRACZY

  • Dodano różniące się wizualnie wskaźniki i znaczniki graczy w sesjach wieloosobowych, a także unikalne kolory sygnałów dla każdego gracza w grupie.
  • Poprawiono widoczność sygnałów graczy.
  • Osiągnięcie „Wyłączyć światła” można teraz zdobyć w grze wieloosobowej tylko, jeśli misja „Zagubieni we mgle” jest aktywna.

Czy Waszym zdaniem Redfall ma szansę wrócić na odpowiednie tory?

Źródło: Bethesda.net

Komentarze (107)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper