Xbox Series S ma problem z kolejną grą. Produkcja jest w „niedopuszczalnym” stanie

Gry
6252V
Xbox Series S z prezentacją 11 najładniejszych gier. Xbox Polska promuje sprzęt
Iza Łęcka | 04.09.2023, 07:01

Microsoft wkroczył w aktualną generację, przygotowując dwie konsole, lecz od kilku miesięcy możemy usłyszeć coraz więcej nieprzychylnych komentarzy na temat najmniejszego Xboksa na świecie. Autorzy Quantum Error doświadczają sporych trudności w zaoferowaniu najnowszego projektu na Xboksie Series S.

Larian Studios mierzyło się z okiełznaniem Xboksa Series S, który bezsprzecznie wpłynął na premierę Baldur's Gate 3 na konsolach Microsoftu. Twórcy doszli do porozumienia z amerykańskim producentem i spróbują zapewnić rozgrywkę na podzielonym ekranie w późniejszym terminie, jednakże w ostateczności niebawem wielkiego RPG-a sprawdzi tylko społeczność PlayStation 5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Obecnie przed podobnym wyzwaniem staje TeamKill Media – konsola nie radzi sobie z grami wykorzystującymi część najnowszych technologii. Micah Jones (właściciel i współzałożyciel studia) w rozmowie z redakcją GamingBolt stwierdził, że wkrótce na wskazanej konsoli nie będą debiutować gry oferujące rozgrywkę w rozdzielczości 1440p przy 60 klatkach na sekundę, bo deweloperzy byliby zmuszeni tworzyć całą produkcję tylko dla tej platformy.

Nie, myślę, że musisz zbudować grę specjalnie do uruchomienia na S, aby uzyskać te specyfikacje przy użyciu technik stosowanych na słabszym sprzęcie. Jeśli uda nam się zoptymalizować port Quantum Error na Series S i uzyskać akceptowalną grafikę powyżej naszych obecnych testów, będzie to 30 klatek na sekundę. Wszyscy graliśmy w fenomenalne gry w 30 klatkach na sekundę. Jednak jeśli w obecnej generacji grafika wygląda na rozmytą i rozmazaną, to naszym zdaniem znacznie pogarsza to wrażenia.

Quantum Error aktualnie jest w „niedopuszczalnym” stanie na Xboksie Series S, przez co studio nie może wydać gry. Do czasu pełnego okiełznania maszyny produkcja na pewno nie zadebiutuje także na Xboksie Series X.

Podczas wywiadu Micah Jones przyznał że jego studio wykorzystało Unreal Engine 5.2 i chciało dopracować grafikę w każdym aspekcie – właśnie tutaj natrafiono na spore przeszkody związanej ze specjalną optymalizacją tytuły na mniejszym Xboksie.

Microsoft nie pozwala na udostępnianie produkcji wyłącznie na Xboksie Series X, więc deweloperzy od początku projektu muszą brać pod uwagę, że nowa gra musi być uruchomiona również na słabszym sprzęcie.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (290)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper