Ratchet & Clank: Rift Apart na PC zapewni „kilka ekscytujących nowych funkcji”. Twórcy ujawniają szczegóły

Gry
1644V
Rivet z Rachet and Clank
Wojciech Gruszczyk | 18.07.2023, 15:28

Na blogu PlayStation pojawiła się wiadomość przygotowana przez Nixxes Software. Deweloperzy odpowiedzialnie za opracowani nowej wersji Ratchet & Clank: Rift Apart potwierdzili wykorzystanie nowoczesnych technologii, dzięki którym zespół mógł zapewnić nowe funkcje.

Już kilka dni temu otrzymaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe Ratchet & Clank: Rift Apart, które potwierdziły, że produkcja zadziała na dyskach HDD. Twórcy następnie zapowiedzieli wykorzystanie technologii Microsoftu, ale wiadomość szybko zniknęła ze strony Steam.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dzisiaj na blogu PlayStation pojawiła się nowa wiadomość, która potwierdza ciekawą informację – twórcy Ratchet & Clank: Rift Apart wdrożyli DirectStorage 1.2 i propozycja opracowana przez inżynierów Microsoftu pozwoli na szybkie wczytywanie.

O wsparciu DirectStorage 1.2 pisaliśmy już wcześniej, ale Nixxes Software wspomniało także o kolejnych nowościach – Ratchet otrzyma dopracowaną grafikę i to właśnie wydanie na PC powinno oferować najlepszą jakość.

W naszej pierwszej wiadomości ogłosiliśmy, że Ratchet & Clank: Rift Apart na PC będzie zawierać odbicia oparte na ray tracingu i nowo dodane cienie oparte na ray tracingu, zapewniające naturalne światło na zewnątrz. Dziś możemy ujawnić dodanie kolejnej opcji, która jeszcze bardziej zwiększy realizm światła w grze: Ray-Traced Ambient Occlusion, z różnymi poziomami jakości do wyboru.

Ratchet & Clank: Rift Apart wykorzystuje także XeGTAO, implementację technologii Ground-Truth Ambient Occlusion firmy Intel.

Poza odbiciami i cieniami wykorzystującymi technologię śledzenia promieni, w pecentowej wersji Ratchet & Clank: Rift Apart zaimplementowano jeszcze inne funkcje, które zwiększają realizm grafiki w grze. Dzięki technologiom Ray-Traced Ambiet Occlusion (RTAO) oraz Ground Truth Ambient Occulsion (XeGTAO) gra świateł stała się jeszcze bardziej rzeczywista i naturalna. RTAO wykorzystuje ray tracing, aby zwiększyć realizm okluzji otoczenia, a XeGTAO generuje ją w bardzo wysokiej rozdzielczości, która oddaje nawet najdrobniejsze szczegóły geometrii obiektów.

Posiadacze bardzo mocnych PC mogą liczyć, że Ratchet & Clank: Rift Apart będzie dosłownie błyszczał na ich sprzęcie. Jak widać deweloperzy wykorzystali najnowocześniejszą technologię, by dopracować przygodę na komputerach osobistych.

Źródło: PlayStation

Komentarze (98)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper