Tomb Raider i Perfect Dark nadal powstają. Crystal Dynamics komentuje zapowiedź cięć kosztów w Embracer Group

Gry
1038V
Tomb Raider Unreal Engine 5
Iza Łęcka | 13.06.2023, 13:59

Przed skandynawskim gigantem branży bardzo wymagający okres. Brak finalizacji bardzo intratnej umowy poskutkował ogromnym spadkiem wartości cen akcji koncernu, co musiało doprowadzić do zapowiedz restrukturyzacji i cięć kosztów. Deweloperzy odpowiedzialni za rozwój nowego Tomb Raidera i Perfect Dark jednak uspokajają fanów.

Embracer Group jest spółką o ogromnym zasięgu, dla której obecnie pracuje ponad 17 tysięcy specjalistów – w niedalekiej przyszłości liczba ta ulegnie jednak zmniejszeniu, bowiem przedsiębiorstwo planuje znaczne cięcia kosztów i zwolnienia. W maju informowaliśmy o fiasku strategicznej umowy o wartości ponad 2 mld dolarów, która nie pozostała niezauważona przez akcjonariuszy i inwestorów.

Dalsza część tekstu pod wideo

W liście otwartym Lars Wingefors, dyrektor generalny grupy, poinformował o utworzeniu i powolnym wdrażaniu planu restrukturyzacyjnego, który zgodnie z założeniami ma uczynić Embracer firmą „szczuplejszą, silniejszą, ale bardziej skoncentrowaną oraz samowystarczalną”. Jak na razie nie przedstawiono konkretów na temat zwolnień, lecz już komunikat wystarczył, by wywołać popłoch wśród niektórych graczy.

Crystal Dynamics automatycznie zareagowało – w najnowszej wiadomości deweloperzy uspokajają swoich sympatyków zapewniając, że zmiany, jakich doświadcza Embracer nie wpłyną na pomyślność takich projektów jak nowa część Tomb Raider czy Perfect Dark

Dziękujemy wszystkim za kontakt i pytania dotyczące najnowszych wiadomości dotyczących planów restrukturyzacji w naszej macierzystej firmie Embracer Group. Chcemy uspokoić fanów, że nie będzie to miało wpływu dalsze inicjatywy podejmowane z naszymi partnerami z The Initiative nad Perfect Dark lub nasz kolejny tytuł Tomb Raider opracowywany we współpracy z Amazon Games.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku utalentowane studio zostało przejęte przez skandynawską spółkę od Square Enix za kwotę 300 mln dolarów. Obecnie poszczególne zespoły deweloperskie koncentrują się na kilku projektach AAA, które mają zadebiutować do marca 2028 roku.

Źródło: Twitter: CrystalDynamics / VGC

Komentarze (33)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper