Dove walczy z nadmierną seksualizacją kobiet w grach wideo. Reklama jest krytykowana przez wiele osób

Gry
2667V
Dove reklama
Wojciech Gruszczyk | 15.05.2023, 14:39

Dove w zeszłym roku rozpoczęła serię „Real Virtual Beauty” i firma za pomocą Epic Games chce wspierać kobiety w branży gier. Producent kosmetyków zamierza wyeliminować stereotypy dotyczące urody.

Najnowszy spot przygotowany przez Dove, Unreal Engine i Woman in Games pokazuje, jak młoda kobieta zrzuca z siebie strój, by poczuć się komfortowo. Bohaterka nie musi już parodiować w ubraniu, który kształtuje jej ciało, rezygnuje ze szminki i po prostu może cieszyć się swoim normalnym wyglądem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Leandro Barreto, globalny wiceprezes w Dove, skomentował spot następującymi słowami:

Dove wierzy, że piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju, w każdym aspekcie życia, zarówno rzeczywistym, jak i wirtualnym. Chociaż przemysł gier poczynił znaczne postępy, aby stać się bardziej integracyjnym, postęp musi zostać przyspieszony, aby rzucić wyzwanie wąskim definicjom piękna wciąż widocznym w świecie wirtualnym. Razem z partnerami mamy nadzieję, że uda nam się wywrzeć realny wpływ na miliony kobiet i dziewcząt, które spędzają swój wolny czas grając w gry.

Według Dove aż 62% badanych kobiet i 60% dziewcząt uważa, że gry w zły sposób prezentują ich obraz, a 74% życzy sobie większej inkluzywności kobiecych postaci w grach.

Reklama jest jednak krytykowana przez wiele osób, ponieważ nawet kobiety twierdzą, że Dove w zły sposób prezentuje problem i ostatecznie zamiast pomagać, firma może zaszkodzić. Widzowie materiału zachęcają korporację do „tworzenia szamponu lub mydła”, a nie wchodzenia do branży gier.

Jest to bez wątpienia trudny temat, bo choć nie brakuje pozytywnych opinii dotyczących kampanii próbującej walczyć z nadmierną seksualizacją w grach, to jednak jak możecie przeczytać w sekcji komentarzy pod materiałem – część obserwatorów uważa, że Dove w zły sposób podeszło do reklamy próbując pokazać „fikcyjną reprezentację”, a nawet nie brakuje głosów, według których spot „naraża” część kobiet na negatywne reakcje.

Źródło: WojtekKardys (Twitter) + Thedrum

Komentarze (185)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper