Hity Naughty Dog i Nintendo w Światowej Galerii Sław Gier Wideo. 4 tytuły docenione za wkład w branżę

Gry
741V
The Last of Us Part 1
Iza Łęcka | 05.05.2023, 12:18

W 2015 roku powstała inicjatywa, dzięki której nagradzane były nie tylko gry cieszące się ogromną popularnością, ale przede wszystkim projekty mające duży wpływ na branżę gier, kulturę popularną oraz społeczeństwo. Organizatorzy World Video Game Hall of Fame powiększyli Galerię Sław o następne produkcje.

Wśród finalistów tegorocznego plebiscytu znalazły się takie tytuły jak Age of Empires, Angry Birds, FIFA, Goldeneye 007, Quake czy Call of Duty 4: Modern Warfare, lecz po analizie dziennikarzy, naukowców oraz specjalistów zajmujących się historią gier wideo musiały one ustąpić miejsca nowym zwycięzcom.

Dalsza część tekstu pod wideo

Od czerwca w Światowej Galerii Sław Gier Wideo w National Museum of Play znajdą się cztery produkcje – The Last of Us, Wii Sports, Computer Space oraz Barbie Fashion Designer.

Szczególnie dziwić może wybór ostatniej ze wskazanych pozycji, lecz należy zwrócić uwagę na pewien istotny fakt: gra zadebiutowała w 1996 roku i była pierwszym tak popularnym (ponad 500 000 egzemplarzy w dwa miesiące) tytułem skierowanym w głównej mierze do dziewczynek. Projekt przetarł szlaki innym produkcjom, jednocześnie zapoczątkowując dyskusję na temat płci i stereotypów w branży.

Computer Space trafił na rynek w 1971 roku, będąc „pierwszą komercyjną grą wideo”, która pokazała światu, że produkcje mogą trafić do domów klientów. Jak wskazują sędziowie, zmiana podejścia „położyła podwaliny pod rozwój branży gier”.

The Last of Us zostało docenione przez jury między innymi za głęboką fabułę, przerywniki filmowe oraz „zapadające w pamięci postacie”. Gra od wielu lat cieszy się sporym uznaniem odbiorców, ma na swoim koncie szereg wyróżnień oraz nagród, a najnowszy serial HBO, który osiągnął ogromny sukces na platformie, jest dobitnym przykładem popularności IP.

Wii Sports trafiło na rynek z Nintendo Wii i zaprosiło graczy do nowej formy rozrywki – tytuł „wprowadził technologię opartą na ruchu do salonów na całym świecie”. Nintendo sprzedało ponad 82 mln egzemplarzy gry.

Źródło: PushSquare

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper