Halo straciło swoją ikonę. Frank O'Connor odszedł z Microsoftu

Od kilku miesięcy natrafiamy na coraz bardziej niepokojące doniesienia dotyczące zespołów odpowiedzialnych za rozwój przygód Master Chiefa. Do zestawienia złych wiadomości możemy dołożyć jeszcze jedną informację – dyrektor kreatywny marki Halo opuszcza szeregi Microsoftu po 20 latach pracy.
Na początku roku gigant z Redmond przeprowadził szeroko zakrojoną restrukturyzację swoich zespołów, która uwzględniała zwolnienia nawet 10 tysięcy pracowników – zmiany nie ominęły studia 343 Industries. Choć deweloperzy starają się dostarczać kolejne atrakcje w Halo Infinite, nie tylko muszą mierzyć się z ograniczeniami w ekipie, ale również zmianami na wielu czołowych stanowiskach. W grudniu wspominaliśmy o odejściu Toma Frencha, natomiast wczoraj potwierdzono, iż Joseph Staten dołącza do Netflix Games i rozwija nową produkcję AAA.
Frank O'Connor jest kolejnym niezwykle doświadczonym specjalistą, który kończy współpracę z Microsoftem. Na początku zmiany zostały zauważone na jego profile Linkedin – dyrektor kreatywny marki Halo oznaczył zakończenie ponad 20-letniej współpracy z amerykańską korporacją. Następnie wiadomość została przekazana przez Stephena Totilo z redakcji Axios.




Microsoft potwierdza odejście długoletniego dyrektora marki Halo, Franka O'Connora, który pracował nad grami Master Chiefa przez dwie dekady: „Dziękujemy Frankowi za jego liczny wkład we franczyzę Halo i życzymy mu wszystkiego dobrego w przyszłości”.
Microsoft confirms the departure of longtime Halo franchise director Frank O'Connor, who worked on Master Chief's games for two decades: "We thank Frank for his numerous contributions to the Halo franchise and wish him well going forward."
— Stephen Totilo (@stephentotilo) April 17, 2023
Jak na razie nie wiadomo, jakie są dokładne plany zawodowe Amerykanina, choć z jego profilu w mediach społecznościowych można wywnioskować, że będzie on pełnił rolę dyrektora kreatywnego w nieujawnionym jeszcze przedsiębiorstwie w Seattle i zajmował się „tworzeniem bogatych, opartych na historii doświadczeń rozrywkowych w wielu mediach”.