The Last Of Us Part I. Patch 1.0.3.0 ma eliminować zawieszanie i poprawiać grafikę. Wciąż ostra krytyka na PC

The Last Of Us Part I jest wciąż ostro krytykowane za kiepski stan techniczny na PC (na Steam tytuł ma średnią 52%). Deweloperzy starają się poprawić bugi i optymalizacje tej nie najlepiej wykonanej konwersji.
Najświeższy patch do The Last Of Us Part I został opublikowany 15 kwietnia. W aktualizacji oznaczonej kodem 1.0.3.0, przeznaczonej wyłącznie dla PC, autorzy pochylili się przede wszystkim nad problemami z warstwą audio, nad interfejsem i optymalizacją wykorzystania procesorów oraz GPU.
Jako najważniejszą zmianę w patchu 1.0.3.0 deweloperzy wymieniają opcję "Kompatybilności Audio", pozwalające użytkownikom dostosować pewne aspekty warstwy dźwiękowej w przypadku występowania błędów na tym polu. Kolejne nowości to wyeliminowanie licznych przypadków zawieszania się gry, załatanie błędu, który powodował wyświetlanie tekstur w niższej rozdzielczości, niż wybrana opcja czy błędne wyświetlanie menu ekwipunku po zmianie Render Scale. Twórcy poprawili też wykorzystanie pamięci VRAM, gdy zmniejszamy rozdzielczość.




Kolejne zmiany dotyczą ulepszeń grafiki. Autorzy piszą o ulepszeniu refleksów świetlnych, które wcześniej mogły wyglądać na "rozpikselowane" i o naprawieniu zachowania kamery podczas celowania. Duże zmiany zaszły też w przypadku posiadania kart graficznych NVIDIA, które mają się teraz sprawdzać znacznie lepiej po wybraniu ustawień graficznych Ultra (gra ma przestać się zawieszać z takimi komponentami).
"Naughty Dog oraz Iron Galaxy przygląda się bardzo uważnie krytyce i komentarzom graczy. Pracujemy nad optymalizacją i stabilnością gry i już szykujemy kolejne jej aktualizacje" - napisali deweloperzy na oficjalnej stronie Naughty Dog.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Last of Us Part I.