Cyberpunk 2077 z wielką aktualizacją 1.62. Patch wprowadza Ray Tracing: Overdrive

Gry
4803V
Cyberpunk 2077 patch 1.62
Wojciech Gruszczyk | 11.04.2023, 13:20

CD Projekt RED właśnie rozpoczął wdrażanie dużej aktualizacji do Cyberpunka 2077. Patch 1.62 zapewni posiadaczom mocnych GPU firmy NVIDIA możliwość sprawdzenia produkcji w zupełnie nowej jakości. Firma potwierdziła szereg szczegółów.

Aktualizacja 1.62 do Cyberpunka 2077 nie zaoferuje wszystkim graczom wielkich atrakcji, ale jeśli macie w swoich PC mocne karty graficzne GeForce RTX, to na pewno powinniście się zainteresować tym patchem. Firma zapewnia zupełnie nowy tryb.

Dalsza część tekstu pod wideo

W tej aktualizacji razem z NVIDIA wprowadzamy zupełnie nowy, w pełni raytrace'owany (czyli pathtrace'owany) tryb renderowania – Ray Tracing: Overdrive. Jesteśmy z niego dumni, bo przesuwa granice tego, co technologicznie możliwe. To jednak zupełnie nowa technologia, całkowicie odmienna od tej, którą stosowaliśmy dotychczas, jesteśmy więc świadomi, że nie będzie perfekcyjna od samego początku i że gracze mogą doświadczać pewnych problemów – dlatego postanowiliśmy nazwać to „technologiczną wersją zapoznawczą”. To wizja przyszłości, którą chcemy się dzielić. Będziemy nadal pracować nad tą funkcją i ją ulepszać.

CD Projekt RED potwierdza, że aktualizacja zapewni nową jakość nie tylko graczom z NVIDIA GeForce RTX 40 (4070 Ti i mocniejszych), ale także posiadaczom NVIDIA GeForce 3090, ale w tej sytuacji możemy jedynie liczyć na rozgrywkę w rozdzielczości 1080p w 30 klatkach na sekundę.

Aktualnie nie każdy będzie mógł sprawdzić nową jakość Cyberpunka 2077, ale część graczy może z zainteresowaniem pobiegać po Night City – firma zadbała także o opcję przygotowania dopieszczonych screenów:

Dla innych kart graficznych wspierających ray tracing i posiadających co najmniej 8 GB VRAM, wprowadziliśmy opcję renderowania pathtrace'owanych zrzutów ekranu w trybie fotograficznym. Jest to możliwe, bo renderowana jest tylko jedna klatka zamiast wielu klatek na sekundę (fps), jak ma to miejsce podczas grania.

Cyberpunk 2077 z wielką aktualizacją 1.62 – lista zmian

Path Tracing: wersja zapoznawcza

  • Dodano preset Ray Tracing: Overdrive zawierający technologię path tracingu. Cały preset można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika > Szybkie ustawienia, a samą funkcję path tracingu, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji ray tracingu.
  • Dodatkowo wprowadziliśmy opcję renderowania pathtrace'owanych zrzutów ekranu w trybie fotograficznym dla innych kart graficznych wspierających ray tracing z co najmniej 8 GB VRAM. Path tracing dla trybu fotograficznego można włączyć, wchodząc w Ustawienia → Grafika w sekcji ray tracingu. Jeśli wasza karta graficzna ma więcej niż 8 GB VRAM, a opcja jest nadal wyszarzona, należy obniżyć rozdzielczość w grze. Pamiętajcie, że im wyższa rozdzielczość i im słabsza karta graficzna, tym dłużej potrwa zrobienie zrzutu (od kilku sekund do kilku minut). Funkcję path tracingu dla trybu fotograficznego można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji ray tracingu.

DLAA

  • Dodano NVIDIA DLAA, oparty na SI antyaliasingowy tryb, zaprojektowany, by podnosić jakość obrazu. DLAA wymaga karty graficznej NVIDIA RTX. Opcję można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji NVIDIA DLSS.

Intel XeSS

  • Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling 1.1, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu. Opcję można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji Skalowanie rozdzielczości.

Ulepszenia trybu benchmark

  • Ulepszono tryb benchmarku, aby wyświetlał więcej informacji na ekranie wyników, w tym specyfikacje PC, wersję sterowników karty graficznej i wybrane ustawienia.

Patch zajmuje 8,3GB.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: Cyberpunk

Komentarze (157)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper