Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 07.10.2014 09:11
Square Enix znów nie radzi sobie z własnym silnikiem, stawia na Unreal Engine 4
722V

Square Enix znów nie radzi sobie z własnym silnikiem, stawia na Unreal Engine 4

Square Enix ma ponownie problemy z technologią wypracowaną w swoich studiach. Twórcy Kingdom Hearts III mieli chyba dość siłowania się z Luminous Engine (które zasila Final Fantasy XIV: A Realm Reborn i Final Fantasy XV) i postanowili postawić na wielokrotnie przetestowane i sprawdzone rozwiązania.

W najnowszym wywiadzie z Famitsu Tetsuya Nomura zdradził, że zespół twórców porzucił Luminous Engine, na którym powstawało Kingdom Hearts III i wykorzystuje Unreal Engine 4.

Można mieć w związku z tym duże obawy o termin wydania Kingdom Hearts III. Zmiana silnika gry to w końcu nie kosmetyczne modyfikacje. Tetsuya Nomura jak zwykle jednak uspokaja (co robił również przez 8 lat powstawania Final Fantasy XV/Versus XIII).
 

"Powstawania gry idzie w normalnym tempie, zgodnie z harmonogramem. W związku z przesiadką na Unreal Engine 4 mamy problemy z renderingiem w kilku miejscach, ale ludzie z Epic Games nam pomagają, więc praca idzie w dobrym tempie" - powiedział Tetsuya Nomura.


Przypomnijmy przy okazji, że Nomura został niedawno odsunięty od tworzenia Final Fantasy XV. Miejmy nadzieję, że przełoży się to na szybsze tworzenie nowego Kingdom Hearts.

Źródło: http://www.famitsu.com/news/201410/07062806.html#page03

Tagi: Kingdom Hearts III Luminous Engine Square Enix unreal engine 4