Microsoft będzie walczył o Japonię
Kilkukrotnie na naszej witrynie mogliście przeczytać o słabych wynikach Xboksa One w Kraju Kwitnącej Wiśni. Przedstawiciele Microsoftu nie poddają się i zapowiadają walkę o klientów.
Konsola ósmej generacji Microsoftu nadal nie przekroczyła 50 tysięcy sprzedanych egzemplarzy – na premierze ponad 23 tysięcy Japończyków kupiło nowy sprzęt, ale z każdym kolejnym tygodniem zainteresowanie spada. Ostatnio amerykański gigant sprzedał wyłącznie 1314 konsol.
Te wyniki nie napawają dumą i z tego powodu Takashi Sensu – szef japońskiego oddziału Microsoftu – zapowiedział walkę o klientów.
„To nie jest tak, że jesteśmy zadowoleni z obecnego stanu sprzedaży. Chcemy wciąż zbierać opinię użytkowników i oferować zawartość dla każdego. Jesteśmy również świadomi, że niezbędna jest poprawa wiedzy na temat Xboksa One. Jednakże obecna generacja konsol jest bardzo długa. Wierzymy w długoterminową wizję i chcemy skupić się na dalszej promocji naszej konsoli. Pierwszy krok jest bardzo ważny i będziemy teraz kontynuować wypracowywanie silniejszej pozycji na rynku.”
Japonia to na pewno trudne miejsce dla Xboksa One z wielu względów. Warto pamiętać, że nawet PlayStation 4 oraz Nintendo Wii U nie radzą sobie najlepiej na tym rynku. Od wielu lat Japończycy preferują granie na konsolach przenośnych i smartfonach, dlatego nawet takie hity jak Bayonetta 2 nie osiągają oczekiwanego sukcesu.