The Callisto Protocol na porównaniach PS5 vs. XSX|S vs. PC. „Wersja na PC nie powinna być sprzedawana"

Gry
5736V
The Callisto Protocol porównanie
Iza Łęcka | 02.12.2022, 14:11

Część zespołów deweloperskich unika tworzenia gier na PS4 i XOne, jednakże wciąż nie brakuje studiów, które próbują wycisnąć ostatnie soki z poprzedniej generacji. Jak wygląda i działa The Callisto Protocol na PS4 oraz jak zdecydowane różnice występują między wydaniami na mocniejsze konsole i komputery osobiste? Sprawdźcie porównania.

The Callisto Protocol jest od dzisiaj dostępny na PlayStation 5, Xboksach Series X|S, PlayStation 4, Xboksach One oraz komputerach osobistych. Niestety, Strinking Distance Studios nie może mówić o spokojnej premierze, gdyż pozycja mierzy się z ogromnymi kłopotami na PC. Gracze wskazują na problemy z optymalizacją i wystawiają produkcji bardzo niskie noty. Zobaczmy jednak, jak prezentują się materiały ukazujące różnice.

ElAnalistaDeBits udostępnił porównania przedstawiające jakość The Callisto Protocol na PS5, PS4 Pro i PS4 oraz na sprzętach obecnej generacji i PC, jednocześnie zwracając uwagę na niektóre szczegóły – na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X horror działa w 2160p/30fps + ray tracing lub 2160p/60fps, natomiast na Xboksach Series S sprawdzimy go w 1440p i 30 klatkach na sekundę.

Na nowszej konsoli PlayStation przygoda Jacoba Lee charakteryzuje się lepszym oświetleniem, teksturami, geometrią, cieniowaniem, efektami post-processingu, cząsteczkami, odległością rysowania oraz okluzją otoczenia niż w PS4 i PS4 Pro. Autor materiału podkreśla, że wersja na poprzednią generację posiada liczne cięcia we wszystkich ustawieniach graficznych, jednakże „nadal pozostaje grą godną uwagi pod względem wizualnym”.

Tryb jakości na PS5 posiada lepsze cienie i ray tracing na niektórych powierzchniach, ale youtuber poinformował o pewnych niedogodnościach w tym aspekcie na Xboksach Series X, wskazując na błędy w trybie Quality. Xbox Series S nie korzysta z możliwości ray-tracingu, przez co aktualnie nie doświadczycie efektu na konsolach Microsoftu – zapewne jest to błąd, który wymaga naprawy:

„Kolejną rzeczą, która nie ma większego sensu, a jaką zobaczycie w moim następnym porównaniu The Callisto Protocol, jest całkowity brak odbić opartych na ray tracingu na Xbox Series X, podczas gdy w wersji PS5 one istnieją. Miałem nadzieję, że zostanie to naprawione wraz z wydaniem patcha, ale tak się nie stało”.

ElAnalistaDeBits zaznacza jednocześnie, że The Callisto Protocol to „jedna z najbardziej imponujących wizualnie” produkcji, która powstała na Unreal Engine 4 i dorównuje świetnemu Gears 5.

Mniej przychylne słowa kieruje jednak wobec wydania na komputery osobiste. Horror w wersji na PC „pilnie potrzebuje patcha”, bowiem ciągle się zacina i ma kłopoty z wydajnością. Twórca podejrzewa, że wskazane trudności są spowodowane złym zarządzaniem VRAM w trakcie ładowania zasobów i scenariuszy i jednocześnie nie zaleca kupowania edycji na komputery osobiste.

„Z drugiej strony nie lubię zniechęcać do gry wideo, ale uważam, że wersja PC nie powinna być obecnie w sprzedaży”.

Źródło: YouTube.com

Komentarze (344)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper