Sony rozpoczęło walkę z kupowaniem platyn. Firma usuwa proste gry z PlayStation Store
Po wielu miesiącach od rozpoczęcia procederu Japończycy przyjrzeli się drobnym produkcjom, których nie brakowało na PlayStation Store, a ich ukończenie nie trwało więcej niż kilka minut. Dzięki nim łowcy pucharków mieli możliwość po prostu kupić platynę.
W maju informowaliśmy czytelników PPE.pl o nowym trendzie na PlayStation Store – szereg zespołów deweloperskich opracowywało przystępne tytuły, które czasami wymagały zaledwie przejścia z lewej do prawej strony ekranu, by w nagrodę otrzymać platynowe trofeum. Produkcje były bardzo tanie, jednakże debiutowało ich na tyle dużo, że okazały się całkiem sprytnym sposobem na zarobek, a jednocześnie przyjemną i szybką opcją dla użytkowników, by podbudować cyfrowe ego.
Redakcja Dexdotexe otrzymała od zaprzyjaźnionego dewelopera wiadomość, którą Sony przekazało twórcom gier z PlayStation Store. Producent PS5 podkreśla, że wszystkie pozycje nastawione na proste platyny będą ukryte na PS Store (shadowban), mogą zostać usunięte ze sklepu, a następnym krokiem będzie brak możliwości wydawania kolejnych tytułów. Japończycy przestrzegają, że są w stanie usunąć konto firmy z PlayStation Store oraz wszystkie gry z serwerów.
„SIE stara się zapewnić klientom możliwość wyszukiwania i odkrywania pełnej gamy doświadczeń na PlayStation, a partnerom uczciwe sposoby bycia odkrytym. Kiedy partnerzy przeładowują lub "spamują" PlayStation Store wieloma wariantami tego samego typu zawartości, może to mieć negatywny wpływ zarówno na doświadczenia klientów, jak i partnerów”.
Sony podkreśla, że w cyfrowym sklepie nie chce bliźniaczo podobnych produkcji, które pozwalałyby społeczności na szybkie zdobycie platynowego trofeum:
„Gdy SIE przegląda treści przesyłane do PlayStation Store, produkty o następujących cechach są identyfikowane jako "spam" lub "powtarzające się" treści:
- Produkty, których funkcjonalność i/lub zasoby są skopiowane lub nie różnią się znacząco od produktów już opublikowanych w PlayStation Store, niezależnie od wydawcy.
- Wielokrotne koncepcje i warianty produktów, opublikowane przez poszczególnych partnerów, które mają powieloną funkcjonalność lub doświadczenia, różniące się jedynie niewielkimi różnicami w funkcjonalności lub zasobach.
- Tam, gdzie to możliwe, partnerzy powinni rozważyć połączenie małych, podobnych doświadczeń w jeden produkt, wykorzystując handel w grze do rozszerzenia lub rozszerzenia doświadczenia.
- Na przykład, dostarczanie różnych trofeów dla każdego produktu nie jest wystarczające, aby zróżnicować zawartość”.
To całkiem dobra wiadomość i cieszy fakt, że ze sklepu Sony znikną gry, które nie odznaczały się zbyt dużą różnorodnością i rozbudowaniem, a były tylko opcją łatwego zarobku. Skończy się trend „kupowania platyn”.