Remake czy remaster? Studio Nightdive tłumaczy różnicę

Gry
1042V
System Shock Remake
Wojciech Gruszczyk | 05.09.2022, 19:51

Twórcy odświeżonego System Shock postanowili zabrać głos w temacie dotyczącym odświeżeń znanych przygód. Nightdive zajęło się opracowaniem remasterów kilku znanych gier i deweloperzy postanowili wytłumaczyć, gdzie ich zdaniem leży różnica między remasterem i remakiem.

W weekend Igor podjął się ciekawego tematu „The Last of Us: Part I. Remake, remaster czy reboot - czym różnią się te pojęcia”, jednak na pewno warto również zwrócić uwagę, jak tę kwestię tłumaczą deweloperzy z Nightdive Studios.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zespół pracował nad między innymi odświeżeniem takich gier jak Turok, Doom 64, Blade Runner i Shadow Man, więc deweloperzy posiadają duże doświadczenie w temacie odpicowania znanych przygód.

Nightdive Studios w rozmowie z VGC potwierdziło, że posiada własną definicję tego, co można określić jako „prawdziwy remaster”, a co jest „stworzonym od podstaw remakiem”.

„To naprawdę trudne, prawda? Próbowaliśmy wymyślić własną definicję” – powiedział VGC dyrektor generalny Stephen Kick.

Następnie CEO wytłumaczył różnice:

„Bazując na pracy, którą wykonaliśmy w przeszłości, w tym momencie zrobiliśmy po trochu wszystkiego. Stworzyliśmy coś, co nazywamy 'rozszerzonymi edycjami', gdzie w zasadzie bierzemy oryginalną grę, sprawiamy, że działa na nowszych systemach, a następnie dodajemy kilka miłych rzeczy związanych z jakością życia, takich jak obsługa szerokiego ekranu.

Mamy też gry takie jak Shadowman, które uważamy za prawdziwy remaster. Zrobiliśmy wszystko, co związane z jakością życia i sprawiliśmy, że gra działa płynnie w 60 klatkach na sekundę, ale potem dodaliśmy do tego grafikę, nowe tekstury, nowe modele, a nawet posunęliśmy się do współpracy z oryginalnymi deweloperami, aby zaimplementować rzeczy, które zostały pozostawione na podłodze.

Na koniec mamy System Shock, który jest remakiem od podstaw. Wszystko jest zupełnie nowe, ale nadal bazuje na oryginalnej grze i jest tak wierne, jak tylko możemy”.

Filozofią Nightdive jest tworzenie gier, które zapewnią społeczności wrażenie, że „pamiętają” ten tytuł, ale niekoniecznie w niego grali, ponieważ przygotowane mechaniki mogą się całkowicie zmienić i produkcje zapewnią w pewien sposób nowe wrażenia.

Źródło: VGC

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper