Nie od Jordana Peele zalicza dobry start w kinach, lecz nie przebije sukcesu swojego poprzednika

„Thor: Love and Thunder” po bardzo dobrych dwóch tygodniach w dystrybucji kinowej w najnowszym rankingu musi ustąpić miejsca najnowszemu horrorowi stworzonemu przez Jordana Peele. W Stanach Zjednoczonych „Nie” spotkało się ze sporym zainteresowaniem widzów – sprawdźmy najświeższe podsumowanie.
„Nie” od pierwszych materiałów zapowiadało się na bardzo niepokojące i nieoczekiwane doświadczenie – recenzje krytyków dawały jasno do zrozumienia, że przyjęcie horroru może być naprawdę rozmaite. Film był określany mianem solidnego doświadczenia, choć nie brakowało też głosów opowiadających się za porażką twórcy. Kontrowersyjne przyjęcie nie zniechęciło jednak widzów do wizyt w kinach.
Najnowszy horror po debiutanckim weekendzie zarobił 44 mln dolarów w Stanach Zjednoczonych i jest drugim filmem amerykańskiego reżysera cieszącym się największym zainteresowaniem w pierwszych dniach po premierze – nadal niedościgniony wydaje się „To my” z 71 mln dolarów.




Jednocześnie warto dodać, że od czasu rozpoczęcia pandemii „Nie” uplasowało się na trzecim miejscu wśród produkcji należących do gatunku – za „Halloween zabija” (49,4 mln dolarów) oraz „Ciche miejsce 2” (47,5 mln dolarów). Pomimo solidnego startu, analitycy nie zwiastują aż tak dużego kasowego sukcesu filmu, którego budżet wynosi 68 mln dolarów, czyli ponad 3 razy więcej niż poprzednia opowieść Peele z 2019 roku (20 mln dolarów).
W kinowym rankingu drugą lokatę zajął „Thor: Love and Thunder”, który do ogólnego rozrachunku dołożył 22,1 mln dolarów od amerykańskich widzów oraz 31,8 mln dolarów z pozostałych 47 krajów. Tym samym najnowsze widowisko MCU ma już 598,2 mln dolarów w światowym box office.
„Minionki: Wejście Gru” zajęło trzecie miejsce (17,7 mln dolarów) i w ostatni weekend zdobyło niemal 60 mln na całym świecie – niezwykle zabawna animacja Ilummination cieszy się niesłabnącą popularnością (już 640,2 mln dolarów w ogólnym rozrachunku), przebijając takie hity jak „Iniemamocni”, „Kung Fu Panda” czy „Sing”. W USA zestawienie TOP 5 zamykają „Gdzie śpiewają raki” oraz „Top Gun: Maverick” – w skali całego świata widowisko z Tomem Cruisem może pochwalić się 1,283 mld dolarów w box office.