PS5 może otrzymać ekscytujące funkcje. Sony pracuje nad rozbudową możliwości konsoli

News
3817V
PlayStation 5 dostępność
Iza Łęcka | 05.07, 07:02

Japoński producent chce rozszerzyć możliwości PS5 – opcja korzystania z gier debiutujących na starszych sprzętach to dopiero początek. Najnowszy patent sugeruje, że trwają także prace nad nowymi funkcjami dla PlayStation 5, wśród których można wyróżnić przewijanie rozgrywki oraz zapis w chmurze.

Ostatnie zarejestrowane patenty są swego rodzaju przedsmakiem dążeń Sony do opracowania z funkcji Game Help czegoś na wzór ekosystemu, który zapewniłby graczom wiele interesujących opcji. Oczywiście, nie możemy mieć pewności, że przedstawione rozwiązania na stałe trafią do systemu konsoli, jednakże wiele na to wskazuje, że Japończycy pracują nad rozbudową możliwości PS5.

Najnowszy patent wydaje się połączony z wcześniejszymi projektami przedsiębiorstwa umożliwiającymi tworzenie wycinków rozgrywki i udostępnianie ich społeczności – użytkownicy PS5 mogliby rejestrować fragmenty sesji i tworzyć z nich „interaktywne zapisy przez chmurę”.

Dane przekazywane przez zdalnych klientów będą z kolei napędzać uruchomienie gry wideo, bez konieczności posiadania dedykowanego sprzętu do gier w lokalizacji klienta. Gry w chmurze zyskują na popularności, ponieważ użytkownicy uważają, że łatwiejszy jest dostęp do większej liczby tytułów gier wideo bez skomplikowanych ograniczeń sprzętowych, a dostawcy gier uważają, że łatwiej jest zarządzać kodem gry ze scentralizowanych lokalizacji” - możemy przeczytać w dokumencie.

Sony planuje jednak, by możliwe było „przeskakiwanie” do rozgrywki stworzonej przez innych graczy – dla przykładu, Twój znajomy doszedł do ciekawego miejsca w Elden Ring, kreuje specjalny „fragment”, udostępnia go, dzięki czemu Ty możesz sprawdzić lokację i kontynuować rozgrywkę.

Zgodnie z założeniami dokumentu gracze mogliby sprawnie tworzyć poradniki i pomagać innym ukończyć trudniejszy fragment rozgrywki.

Co więcej, Japończycy opisują funkcję, która przypomina przewijanie gameplayu – system sprawdza się w retro konsolach, lecz wydaje się całkiem prawdopodobne, że producent chce, by opcja cofania gry znalazła się także w PS5 i PS4. Według założeń: użytkownik mógłby wybrać dowolny punkt swojej rozgrywki i cofnąć się do tego momentu.

Inżynierowie Sony badają również możliwość tworzenia save'ów w dowolnym momencie – dzięki temu nie musielibyśmy się martwić, gdzie znajduje się następny punkt zapisu gry, opcja zostałaby wybrana z poziomu menu. Wskazana funkcja również pojawia się w retro konsolach, ale firma może badać możliwość udostępnienia propozycji również na współczesnych platformach.

Oczywiście, przytoczone patenty nie muszą być wykorzystane w przyszłości, jednakże stanowią bardzo ciekawą informację, nad czym pracuje japoński gigant branży.

Źródło: Tweaktown

Komentarze (96)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper