Sony i Epic Games pracują nad zmniejszeniem input lagów w bijatykach. Kolejna współpraca
Dwa czołowe przedsiębiorstwa w branży gier informują o współpracy w kolejnym aspekcie związanym z doświadczeniami graczy. W dyskusji dotyczącej opóźnienia w bijatykach, jaka wywiązała się na forum Resetera, pracownik Epic Games potwierdził nowy projekt.
Sony może pochwalić się całkiem interesującym kwartałem działalności. Choć popyt na konsole PlayStation 5 nadal przekracza możliwości produkcyjne, włodarze marki zapewniają, że pracują nad zwiększeniem dostaw sprzętów. Japońska firma przygląda się również różnym obszarom - w tym inwestycjom w różne inicjatywy. W zeszłym miesiącu wspominaliśmy, że Sony Group Corporation po raz kolejny przekazało Epic Games okrągłą sumkę. Tym razem głównym celem jest połączenie technologii w metaverse. Przedsiębiorstwa skupiają się także na innych aspektach.
Opóźnienia są problemem, który doskwiera wielu produkcjom – niezależnie do gatunku. W wyniku opublikowania obliczeń jednego z graczy skupiających się na przedstawieniu statystyk King of Fighters XV na konsolach PlayStation i Xboksach, rozgorzała ogromna dyskusja o input lagach, które w tym przypadku, jak wskazywały rezultaty, bardziej doskwierają użytkownikom PS5 i PS4.
„Xbox zawsze miał najniższe opóźnienia i to przed wykonaniem testów na PC”.
Xbox always has had the lowest latency and this is before pc tests have been done https://t.co/ZlEBbRZmen
— fgcOS 480hz Reactions Sabin (@nycfurby) February 17, 2022
Nieoczekiwanie w wątku wypowiedział się pracownik Epic Games Simone Di Gravio, który wspomaga zespoły pracujące na silniku Unreal Engine. Przedstawiciel poinformował o wspólnych działaniach z Sony, których celem jest zmniejszenie wszelkich niedogodności.
„Wspaniale jest widzieć pasję społeczności bijatyk i poświęcenie, z jakim analizowane są techniczne niuanse różnych tytułów. Zdajemy sobie sprawę z problemu opóźnień wejściowych i obecnie współpracujemy z Sony, aby wesprzeć deweloperów, którzy ucierpieli z naszej strony. Bądźcie pewni, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby Wasze ukochane gry mogły błyszczeć na wszystkich platformach”.
Di Gravio zapewnia, że celem inicjatywy jest pozbycie się opóźnień w produkcjach stworzonych na Unreal Engine – w ostatnim czasie między innymi takie mordoklepki jak Guilty Gear Strive, The King of Fighters XV czy Street Fighter V powstały na bazie technologii Epica.