Sony ma szykować reklamy w grach PlayStation. Firma rozwija konkurencyjny plan do propozycji Microsoftu

Gry (plotka)
1821V
PlayStation logo na niebieskim tle
Wojciech Gruszczyk | 20.04.2022, 18:46

Redakcja Business Insider kontynuuje swoje śledztwo na temat umieszczania reklam w grach przez największe korporacje. Dziennikarze potwierdzają, że nie tylko Microsoft chce oferować przestrzeń do promocji produktów – Sony również opracowuje identyczny projekt.

Japoński producent ma prowadzić „testy z partnerami adtech”, by umieszczać w grach PlayStation reklamy i identycznie jak projekt Microsoftu – premiera propozycji ma odbyć się pod koniec 2022 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Business Insider otrzymało wiadomość od trzech źródeł, według których Sony chce zachęcić twórców do rozwijania produkcji free-2-play, w których deweloperzy będą mogli umieszczać reklamy od zewnętrznych firm. Korporacja chce w ten sposób oferować na swoich konsolach więcej gier F2P.

„Nowe przedsięwzięcie, które ma ruszyć do końca 2022 roku, będzie polegać na umieszczaniu reklam w samych grach PlayStation, które będą sprzedawane na prywatnym rynku - poinformowały źródła. Celem jest, by reklamy wyglądały tak, jakby były częścią gry, jak cyfrowe billboardy na stadionach sportowych. Wśród formatów reklam mogą znaleźć się takie, które dają widzom nagrody za oglądanie reklam oraz promocje na przedmioty dostępne w grze, przykładowo skórki awatarów”.

Business Insider podkreśliło jednocześnie, że choć Microsoft nie zamierza czerpać z tego korzyści finansowych, to Sony aktualnie nie zdecydowało, czy chce pobierać część przychodów. Jeden z informatorów poinformował, że firma będzie zgarniać pieniądze od wydawców i deweloperów za „dane dotyczące aktywności konsumentów w systemie PlayStation”.

Sony rozpoczęło opracowanie projektu około 18 miesięcy temu – czyli tuż po wprowadzeniu na rynek PS5.

Źródło: Businessinsider

Komentarze (86)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper