Elden Ring. Wydawca przypomina o wysokich ocenach w reklamie. Użytkownicy Metacritic kreślą nieco inny obraz
Jak pokazują ostatnie rankingi (m.in. ze Steam) Elden Ring wciąż utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się produkcji 2022 roku, wyprzedzając nawet największe nowości, takie jak Ghostwire: Tokyo.
Elden Ring to wciąż numer 1 na wielu listach sprzedażowych – w dystrybucji cyfrowej i fizycznej. Już teraz widać, że wydawca tej znakomitej produkcji japońskiego studia FromSoftware odniósł wielki sukces. Bandai Namco chce jeszcze podbić swoje wyniki i publikuje reklamę Elden Ring, tym razem przypominającą o wysokich ocenach, jakie pojawiły się w recenzjach.
Na tym polu też jest się czym chwalić. Gra uzyskała rewelacyjną średnią na Metacritic (średnia 9,6/10 w wydaniu na PS5 oraz XSX). Tytuł otrzymał wiele not maksymalnych, m.in. 10/10 od magazynu Edge, od serwisu PlayStation Country, IGN Japan i Telegraph.
Tytuł wyraźnie gorzej (średnia 7,9/10 w wydaniu na PS5 i 6,8/10 na PS4) oceniają jednak użytkownicy wspomnianego serwisu. W wielu opiniach na Metacritic przewija się narzekanie na odtwórczość projektu (przesadne podobieństwo do poprzednich gier FromSoftware) i mdły, otwarty świat, który jest według części fanów pozbawiony dynamiki i życia. Problemem dla wielu okazał się też głośno reklamowany udział w przedsięwzięciu George’a R.R. Martina, autora książkowej sagi „Pieśń lodu i ognia”. Po premierze okazało się, że fabuła w Elden Ring ma minimalistyczny, szczątkowy charakter, co rozczarowało część osób spodziewających się większego rozmachu narracyjnego, kojarzącego się z dziełami Martina.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Elden Ring.