Diablo 4 zaoferuje ponad 150 podziemi! Gra zachwyca na materiałach, a twórcy obiecują bardzo mroczny świat

Gry
6181V
Diablo 4
Wojciech Gruszczyk | 29.03.2022, 19:26

Blizzard przybliża graczom Diablo 4. Twórcy opublikowali kolejny „piekielny kwartalnik”, dzięki któremu fani mogą zapoznać się z nowymi informacjami na temat gry. Produkcja zaoferuje zupełnie nowy świat.

Twórcy z Blizzarda do niedawna mierzyli się z własnymi demonami, ale od pewnego czasu zespół odpowiedzialny za Diablo 4 stara się systematycznie prezentować nowe „kwartalniki”, czyli dzienniki, dzięki którym deweloperzy odkrywają kolejne elementy gry, a zarazem przybliżają opracowywaną pozycję.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dzisiaj Blizzard postanowił opowiedzieć o świecie gry – Chris Ryder, dyrektor artystyczny ds. środowisk Diablo IV, potwierdził, że gra została podzielona na pięć różnych regionów i setki podziemi. Tytuł ma być jednocześnie bardziej mroczny od swoich poprzedników:

„Środowiska w Diablo IV mają z założenia być bardziej mroczne i przyziemne, niż miało to miejsce w przypadku poprzednich części serii. Naszym celem jest przy tym wiarygodność, a nie realizm. Wiarygodność wynika z wykorzystania przez nas materiałów oraz przemyślanej konstrukcji architektury i przedmiotów, na które natkniecie się podczas gry w podziemiach oraz w otwartym świecie. Ponadto regionalne warunki pogodowe, zróżnicowane lokalne biomy i poczucie, że dane miejsce ma jakąś historię stanowią podstawę tego, jak dany obiekt lub miejsce powinny wyglądać w świecie takim jak Sanktuarium, czyli charakteryzującym się poziomem rozwoju znanym nam z epoki średniowiecza”.

Deweloperzy ponownie zapewnią podziemia generowane losowo, jednak tym razem zdecydowano się na „ekscytujące funkcje, które pozwalają na tworzenie większej niż kiedykolwiek liczby podziemi w świecie Sanktuarium”. W Diablo 4 znajdzie się ponad 150 dungeonów, więc deweloperzy musieli je odpowiednio rozbudować jednocześnie dbając o pewne zróżnicowanie.

Brian Fletcher nie ukrywa, że gracze mogą szykować się na bardzo mroczną przygodę:

„Ten zestaw pól jest dobrym przykładem tego, jak „powróciliśmy w mrok”. Chcemy zabrać was głęboko pod ziemię, do najmroczniejszych zakamarków Sanktuarium, gdzie zakorzeniło się tajemnicze (i obrzydliwe) splugawienie. Ta starożytna świątynia to świetne miejsce, by poczuć atmosferę przedwiecznej grozy. Kamera umieszczona w jednym, niezmiennym punkcie to jedno z naszych najlepszych narzędzi, ponieważ pozwala umieszczać zasoby na pierwszym planie bez blokowania przestrzeni grywalnej. Skoro zawsze wiemy, na co patrzycie, możemy dostosować układ przestrzeni, pejzaż oraz elementy pierwszego planu tak, aby zapewnić odpowiednią kompozycję. Odnóża pająków umieszczamy w określonych miejscach, aby ich sylwetki drgały w tle i nie dawały wam spokoju. Koledzy zajmujący się projektowaniem podziemi przekazują w nasze ręce świetnie rozplanowane układy korytarzy i pomieszczeń, które pozwalają nam zwiększyć głębię każdej sceny. Chcemy, aby gracze mieli wrażenie, że podziemia ciągną się w nieskończoność, a oni widzą zaledwie niewielki skrawek ogromnego, podziemnego labiryntu”.

Wiernych fanów IP odsyłam na główną stronę Diablo 4, gdzie znajdziecie dodatkowe szczegóły dotyczące świata. Deweloperzy bardzo dokładnie przedstawiają regiony i opowiadają o opracowaniu nowego Diablo.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Diablo IV.

Źródło: Blizzard

Komentarze (72)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper