Xbox Game Pass nie jest najważniejszy dla Microsoftu. Phil Spencer przekonuje, że wciąż wierzy w pudełka

Gry
2039V
Xbox Game Pass
Iza Łęcka | 24.03.2022, 07:00

Popularność abonamentu Amerykanów sprawia, że w branży coraz mocniej pojawiają się opinie, według których Microsoft przede wszystkim stawia na Xbox Game Pass, a jego włodarze niezbyt są zainteresowani sprzedażą gier w pudełkach. Kwestię skomentował Phil Spencer, który twierdzi, że dla korporacji z Redmond nie ma jednego i najważniejszego modelu dystrybucji.

Xbox Game Pass jest dostępny od czerwca 2017 roku i bez wątpienia jest ważnym punktem strategii biznesowej Microsoftu. Według oficjalnych danych ze stycznia 2022 roku ponad 25 mln użytkowników płaci za dostęp do różnorodnych produkcji od mniejszych i większych zespołów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas panelu odbywającego się w trakcie GDC 2022 Phil Spencer wypowiedział się na temat fizycznej dystrybucji gier. Szef marki Xbox przyznał, że nawet deweloperzy obawiają się, że ich tytuły nie spotkają się ze zbyt dużym zainteresowaniem na Xboksach, jeśli nie zostaną dodane do biblioteki Xbox Game Pass.

„Chcę też wyjaśnić ludziom, którzy tam są, że dla nas w Xboksie nie ma jednego modelu biznesowego, który naszym zdaniem wygra. Często słyszę od deweloperów pytanie: 'Jeśli nie jestem objęty abonamentem, czy po prostu nie jestem już opłacalny na konsoli Xbox?

Tak jak w przypadku sprzedaży detalicznej, gdzie ludzie sprzedają i kupują gry, jest to ważna część naszego rachunku zysków i strat. I jest to coś, w co inwestujemy zasoby, aby nasi deweloperzy mogli wykonywać tam świetną pracę”.

„Zdecydowanie w zespole Xbox inwestujemy w modele biznesowe, o które proszą deweloperzy, i dbamy o to, aby się one rozwijały, dzięki czemu co roku na naszej platformie pojawiają się nowe, wspaniałe gry, które mogłyby nigdy nie powstać, gdyby nie istniały na niej możliwości modeli biznesowych”.

Gigant z Redmond w każdym miesiącu systematycznie udostępnia w usłudze ponad 10 propozycji, często na liście widnieją premierowe tytuły, więc część klientów na pewno bazuje na abonamencie. Spencer jednak podkreślił, że dla Microsoftu wciąż istotny pozostaje segment sprzedaży gier.

Źródło: VGC

Komentarze (202)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper