Marvel's Midnight Suns to „całkowicie odwrócony XCOM”. Twórcy wspominają o różnicach

Po zapowiedzi Marvel's Midnight Suns pojawiło się wiele porównań do cenionej serii Firaxis Games, a niektórzy gracze bezpośrednio określili produkcję mianem „XCOM-u z superbohaterami”. Deweloperzy podkreślają jednak, że wprowadzili wiele zmian, które powinny całkowicie zmienić nasz odbiór.
Marvel's Midnight Suns zostało przedstawione w zeszłym roku, jednakże od tego czasu 2K Games nie zajmuje się rozbudowaną promocją tytułu. Zgodnie z ostatnimi ogłoszeniami, taktyczny RPG ma trafić na rynek w 2022 roku, ale nie wskazano jeszcze konkretnego terminu debiutu.
Firaxis Games wciąż pracuje nad stworzeniem produkcji, a dodatkowe miesiące mają pomóc w dopracowaniu gry. W ostatnim wywiadzie z redakcją Edge Jake Solomon, reżyser superbohaterskiej historii, stwierdził, że nowa propozycja jest tak naprawdę „odwróceniem” wcześniejszych projektów studia:




„To nie było świadome, ale Midnight Suns jest w zasadzie przeciwieństwem [serii] XCOM. Nie utknąłeś na mapie z przerażającymi kosmitami - źli ludzie są przerażeni tobą. Mechanicznie i tematycznie jest to po prostu całkowicie odwrócony XCOM”.
Deweloper zaznaczył, że w nowej pozycji nie jesteśmy grupką przerażonych żołnierzy, która mierzy się z potężnymi przeciwnikami i dąży do opanowania inwazji. Gracze wcielą się w potężnych superbohaterów, co znacząco wpłynie na gameplay oraz zapewni odmienne wrażenia – poszczególne elementy i mechaniki pozwolą dokładnie zaplanować starcie.
„Midnight Suns to kolejny krok w kierunku mówienia graczowi tak dużo, jak tylko się da. Nasi wrogowie mają na swojej fladze symbol, który mówi 'Zaatakuję tego bohatera w następnej turze'. Twoje umiejętności zdradzają dokładnie, czego dotyczą. W grze mamy 1% [prawdopodobieństwa - przyp. red.], który pojawia się, gdy wrzucisz kogoś do dziury lub zrzucisz z budynku. Wszystko inne w Midnight Suns jest bardzo precyzyjne. Możesz zaplanować działania z wyprzedzeniem”.
Przed zespołem spore wyzwanie zapewnienia jak najbardziej zbalansowanego poziomu trudności. Zbyt łatwa rozgrywka może sprawić, że odbiorcy szybko się znudzą i nie będą przystępować do następnych starć.