Elden Ring otrzyma wsparcie ray tracingu, ale gracze na PC coraz głośniej narzekają na jakość gry
Twórcy z From Software pracują nad usunięciem pierwszych problemów z Elden Ring, jednak deweloperzy planują nie tylko usunięcie błędów. W przyszłości gra otrzyma wsparcie ray tracingu – choć zdecydowanie największym priorytetem deweloperów musi być okiełznanie gry na PC.
Elden Ring zbiera znakomite opinie od dziennikarzy z całego świata, ale mogę podejrzewać, że większość redakcji (podobnie jak nasza) ogrywała produkcję na konsolach. Tytuł From Software działa znacznie lepiej na sprzętach Sony oraz Microsoftu.
Twórcy zapowiedzieli już pierwsze zmiany zmierzające do Elden Ring i w niedalekiej przyszłości zostaną dodane ważne ulepszenia na PS5 oraz komputerach osobistych, ale From Software zaskoczyło kolejnym planem.
Zespół odpowiedzialny za Elden Ring potwierdził, że w przyszłości zamierza dodać do pozycji ray tracing:
„Terminy wdrożenia ray tracingu, który ma być dodany po premierze, zostaną ujawnione w przyszłych ogłoszeniach”.
Deweloperzy nie potwierdzają szczegółów, kiedy pliki trafią do gry, ale możemy podejrzewać, że Elden Ring z RT będzie pokazywał pazur – choć raczej nie każdy będzie mógł w tej sytuacji liczyć na stałe 60 klatek na sekundę.
From Software ma jednak teraz znacznie większe niedogodności, ponieważ Elden Ring działa na PC bardzo różnie – część graczy wspomina, że tytuł oferuje normalny gameplay, niektórzy informują o drobnych spadkach, a kolejni narzekają na spadki, które całkowicie uniemożliwiają rozgrywkę.
Tak prezentuje się kilka opinii ze Steam:
„To był ostatni pre-order w moim życiu. Każdy pozytywny efekt z gry zostaje zniszczony przez optymalizacje, która leży i kwiczy. To jest Lag Souls ! Poczułem się jak bym dostał mokrą szmatą w pysk ! WON MI Z TYM !”
„Gra nie jest zoptymalizowana dla PC. Nie radzę kupować jeżeli ktoś zamierza grać w to dziadostwo na PC.”
„UI i sposób zamykania wyskakujących okienek to totalny dramat. Po co przenosić konsolowy port na PC ?!!!”
„optymalizacja na poziomie gnoju”
„Biały ekran z kursorem, a następnie zawiesza się.”
„niegrywalne”
„RTX 3080/I9-10900K - zacinanie się jak diabli. Gra wygląda dobrze, ale w ogóle nie jest płynna.”
„Gra crashuje się po kilku sekundach w czasie których widać tylko biały ekran z kursorem, z tego co czytałem to sporo osób ma podobny problem. Mam nadzieję, że From da radę to naprawić.”