Gran Turismo 7 oferuje samochody stworzone z 500 000 polygonów. Twórcy porównują grę do pierwszego GT

Gry
2779V
Gran Turismo Sophy
Iza Łęcka | 24.02.2022, 07:35

Debiut Gran Turismo 7 tuż za rogiem, więc PlayStation podgrzewa silniki i przedstawia nowe materiały z gry. Wydawca pokazał, jak zmieniła się oprawa samochodów od czasu pojawienia się na rynku pierwszej odsłony wyścigów.

Polyphony Digital od lat rozwija serię Gran Turismo, a pierwsza część zadebiutowała w 1997 roku na pierwszym PlayStation. Kolejne generacje konsol mijały i zastępowały je nowsze sprzęty, a grafika uległa znaczącym zmianom, co bezsprzecznie miało również wpływ na popularną markę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na głównym Twitterze PlayStation pojawiło się interesujące porównanie, które pokazuje, jak prezentuje się ten sam samochód w pierwszym Gran Turismo oraz Gran Turismo 7. 25 lat temu japońskie studio wykorzystywało zaledwie 300 polygonów (wielokątów) do opracowania maszyn, natomiast obecnie bazuje na 500 000 obiektów do tworzenia trójwymiarowych, uwzględniających wiele drobnych szczegółów, obrazów.

„Tylko 300 polygonów zostało użytych do pojazdów w pierwszym Gran Turismo, podczas gdy pojazdy w Gran Turismo 7 składają się z 500 000 polygonów”.

W przyszłym tygodniu sympatycy kultowej serii wsiądą za wirtualne kierownice i przekonają się, jak produkcja sprawdza się w akcji. W naszej redakcji trwają dokładne testy poświęcone efektom pracy Polyphony Digital – 2 marca zostanie opublikowana recenzja najnowszej pozycji PlayStation Studios.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Gran Turismo 7.

Źródło: PlayStation

Komentarze (50)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper