Starfield ma być najpopularniejszą grą Bethesdy. Phil Spencer ma cel

News
1878V
Starfield
Iza Łęcka | 09.02, 07:01

W listopadzie wyłącznie na Xboksach i komputerach osobistych zadebiutuje Starfield, zupełnie nowa marka w katalogu Bethesdy. Wydarzenie ma również ogromne znaczenie dla Microsoftu i budzi ogromne nadzieje wśród szefostwa działu Xboksa. Phil Spencer wierzy, że RPG osadzony w kosmicznych realiach ma potencjał, by stać się najczęściej ogrywaną produkcją korporacji.

W ostatnich tygodniach gigant z Redmond potwierdził wyniki swoich największych ubiegłorocznych hitów – Halo Infinite odnotowało najlepszy start w historii serii (ponad 20 mln graczy), natomiast Forza Horizon 5 osiągnęła nowy rekord na Xboksach (18 mln użytkowników).

Produkcje były dostępne od debiutu w Xbox Game Pass – abonament bez wątpienia miał ogromny wpływ na tak zawrotne rezultaty i sporą popularność tytułów. Obecnie szef marki Xbox planuje następne kroki i strategie, a w kręgu jego zainteresowań jest oczekiwana listopadowa premiera. Podczas rozmowy z dziennikarzem Stephenem Totilo z Axios Phil Spencer nie ukrywał, że zadowalające statystyki są dla niego niezwykle ważne.

„Uwielbiam statystyki Forza 5 i Halo... uwielbiam to, ile osób grało w Psychonauts 2 w porównaniu Psychonauts 1”.

Spencer przygotowuje się na premierę Starfielda i ma spore oczekiwania wobec gry:

„Więc kiedy rozmawiam z Toddem o Starfield i patrzę na zespoły, to moje pytanie brzmi: "Jak upewnić się, że będzie to najczęściej ogrywana gra Todda Howarda w historii?"”

Prezes Microsoft Gaming ma pełną świadomość, że najnowsze odsłony serii Forza i Halo osiągnęły spore sukcesy, gdyż trafiły do szerokiego grona odbiorców – dzięki przyjęciu podobnego podejścia Starfield również ma szansę na głośną premierę.

„To są najczęściej ogrywane gry należące do tych marek, ponieważ udostępniliśmy je na większej ilości ekranów niż kiedykolwiek wcześniej, poprzez więcej modeli biznesowych niż kiedykolwiek wcześniej”.

Zadanie wydaje się o tyle trudne, że kosmiczny RPG musiałby pobić The Elder Scrolls V: Skyrim, które osiągnęło sprzedaż na poziomie ponad 30 mln, jednak należy pamiętać, że tytuł jest również dostępny na konsolach PlayStation.

Pomimo pewnych trudności, Spencer sądzi, że Game Pass zapewni odpowiednio dużą bazę graczy – nawet w przypadku gier Activision Blizzard:

„Tak, chcę, by więcej osób grało w World of Warcraft za pięć lat. Chcę, aby więcej osób grało w Call of Duty za pięć lat, więcej osób grało w Candy Crush za pięć lat, ponieważ sprawimy, że [gry] będą bardziej dostępne dla większej liczby osób”.

Źródło: VGC

Komentarze (225)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper