Premiera PlayStation 4 nie pobudziła japońskiego rynku
Sony wystartowało ze sprzedażą PlayStation 4 na japońskim rynku w lutym 2014 roku. Nie wygląda jednak na to, by konsola zdołała przyciągnąć do siebie większe ilości graczy.
Enterbrain zebrało informacje o wynikach finansowych notowanych przez firmy z japońskiej branży gier wideo. Obroty w pierwszej połowie 2014 roku, generowane przez sprzedaż hardware'u, wyniosły w kraju samurajów 706 milionów jenów. W tym samym okresie 2013 roku obroty wynosiły 663 miliony jenów. Sumaryczne obroty, uwzględniając również sprzedaż software'u, wyniosły 1,7 mld jenów, co stanowi wynik lepszy o zaledwie kilkadziesiąt milionów jenów rok do roku.
Wg cotygodniowych informacji, podawanych przez Media Create, Sony nie zdołało sprzedać przez ostatnie 2 miesiące większej ilości egzemplarzy PS4 niż Nintendo z Wii U. SCE nie udało się w tym okresie przekroczyć granicy 10 tysięcy sprzedanych sztuk PS4 tygodniowo.
We wrześniu na japońskim rynku wyląduje Xbox One. Biorąc pod uwagę niewielkie zainteresowanie PS4 i kiepską sprzedaż X360 w Kraju Kwitnącej Wiśni, Microsoft będzie mieć zapewne spory problem, by nakłonić Japończyków do zakupów.
źródło