Nintendo nie podoba się strzelanka FPP z Pokemonami. Autor gry zmuszony do usuwania gameplayu

Gry
2570V
Pokemon
Bartosz Dawidowski | 24.01.2022, 09:40

Można powiedzieć, że kolejny raz Nintendo podkreśla, że nie jest przychylne przeróbkom swoich IP - szczególnie jeśli chodzi o markę Pokemon.

Nintendo zmusiło autora strzelanki FPP, działającej na Unreal Engine, do zamknięcia youtubowego kanału projektu i usunięcia gameplayowych filmików z Twittera. Gra, w której strzelamy do agresywnych, nacierających zewsząd pokemonów, nie spodobała się japońskiej firmie, która wysłała do Dragon_GameDev2, autora tego shootera wezwania do zaprzestania dystrybucji materiałów z nim związanych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nintendo zwykle jest nieprzychylne takim fanowskim projektom. Prawnicy japońskiej firmy reagują szybko na podobne przedsięwzięcia, co już wielokrotnie wcześniej rozczarowywało fanów, którzy uważali, że "wielkie N" przesadza w swoich reakcjach na podobne dzieła fanów. W przypadku tej strzelanki łatwiej jednak zrozumieć zachowanie Nintendo, które nie chce by pacyfistyczna i familijna rozrywka z marki Pokemon zaczęła się kojarzyć ludziom z krwawymi polowaniami z użyciem broni automatycznej. 

Wcześniej Nintendo pozwało m.in. firmę Maricar, która oferowała turystom w Tokio zwiedzanie metropolii w gokartach stylizowanych na pojazdy z serii Mario Kart (firma musiała zapłacić 10 mln jenów w ramach ugody). Japońskiej firmie nie podobały się też inne projekty gamingowe, których dystrybucja została zablokowana (choćby Mario Battle Royale czy Breath of NES).

Źródło: https://kotaku.com/pokemon-fps-pikachu-unreal-engine-pc-mods-nintendo-lawy-1848408209

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper