W 2016 roku PlayStation 4 zdominuje rynek!

Od kilku miesięcy trwa nowy rozdział wojny, w której Sony, Microsoft oraz Nintendo starają się walczyć o klientów na całym świecie. Według najnowszych prognoz to właśnie PlayStation 4 już w niedalekiej przyszłości zdominuje rynek i pozostawi konkurencję daleko w tyle.
Najnowszy raport opublikowała firma analityczna International Data Corporation, według której PlayStation 4 trafi do 51 milionów graczy do 2016 roku! W tej sytuacji wszystkie konsole aktualnej generacji – Xbox One oraz Wii U – pozostaną w tyle i będą musiały pogodzić się z dotkliwą porażką.
Niezwykle interesująco ma prezentować się sytuacja na rynku amerykańskim – tutaj Microsoft nie będzie miał sobie równych, a w walce o klientów pomoże obniżka ceny konsoli oraz specjalny zestaw Xboksa One bez Kinecta. Kamerkę będzie można nabyć osobno.




Wydzielenie Kinecta z pudełek Xboksa One zrówna cenę urządzenia z PlayStation 4 i jednocześnie spowoduje wzrost sprzedaży Xboksa One. Zakładając, że konsola będzie sprzedawana bez Kinecta od 2015 roku, IDC spodziewa się, że Xbox One nabierze tempa i dzięki temu zdobędzie największą bazę użytkowników w historii konsol w Ameryce Północnej do końca 2016 roku.
Mimo wszystko to ogólny wynik PlayStation 4 będzie prezentował się zdecydowanie lepiej od Xboksa One.
Znawcy branży spodziewają się również obniżki ceny Wii U o 50 dolarów, która spowoduje znaczny wzrost sprzedaży urządzenia, jednak w ostatecznym rozrachunku sprzęt Nintendo nie będzie mógł walczyć z pozostałymi konsolami o światowy rynek. Ta obniżka ma nastąpić pod koniec 2014 lub na początku 2015 roku.
Warto dodatkowo odnotować, że według najnowszych danych sprzedaży PlayStation 4 trafił do ponad 7 milionów graczy, liczba posiadaczy Wii U oscyluje w granicy 6 milionów, a sprzęt Microsoftu znalazł się w domach 3 milionów sympatyków – chociaż firma wysłała do sklepów już ponad 5 milionów Xboksów One.
Na zakończenie analitycy z IDC twierdzą, że nadal będzie spadać zainteresowanie klasyczną, pudełkową dystrybucją na rzecz cyfrówek. Do 2019 roku ponad 50 procent wszystkich wydatków ma przejść przez kanał cyfrowy.
Zródło: Gamespot