Gabe Newell: Half-Life 3 może nigdy nie powstać

W wywiadzie udzielonym The Washington Post współzałożyciel Valve opowiedział o sukcesie studia i przyczynach takiego stanu rzeczy. Można z niego wyciągnąć bardzo przykry dla fanów wniosek - nowa odsłona Half-Life może nigdy nie ujrzeć światła dziennego.
Gabe upatruje początek sukcesu Valve w zapełnieniu niszy:
Kiedy zaczynaliśmy, produkowaliśmy tylko gry single-player i mogliśmy nigdy nie przestać, wydawać sequel Half-Life za sequelem. W końcu podjęliśmy decyzję o stworzeniu gry multiplayer, nawet pomimo tego, że żadna jeszcze nie odniosła komercyjnego sukcesu.




Valve od dawna zajmuje się innymi rzeczami, a obecnie np. tworzeniem i promocją Steam Machine, zatem gracze nie powinni winić studia za to, że nie stworzyli kolejnych części Half-Life.
Gdyby twórcy obrali tę drogę, zrobienia z Half-Life tasiemca pokroju serii Call of Duty, to kto wie, może takie tytuły jak Left 4 Dead, Portal 2 czy Counter-Strike nigdy by nie powstały? To samo tyczy się platformy Steam.