Szef Avalanche Studios: mikrotransakcje staną się standardem w nowej generacji gier

Coraz więcej firm oferuje nam tytuły "free-to-play", w których model biznesowy opiera się na systemie mikrotransakcji, czyli małych opłat za drobne wirtualne przedmioty (np. lepszą broń). Szef Avalanche Studios twierdzi, że takie podejście do tematu zarabiania na grach stanie się standardem w nowych tytułach.
Christofer Sundberg, założyciel Avalanche Studios, twierdzi, że systemy mikropłatności oraz abonamentów staną się normą w next-genowym (a właściwie już "current-genowym") graniu.




W opinię założyciela Avalanache Studios wpisuje się ostatnia decyzja Polyphony, które umieściło w Gran Turismo 6 system mikropłatności. Nie wiemy jeszcze jak dokładnie ten "dodatek" będzie wpływał na gameplay. Takie zmiany budzą jednak obawy. Deweloperzy, by zachęcać graczy do dokonywania zakupów mogą np. znacznie wydłużyć proces pozyskiwania wirtualnej waluty.
Avalanche Studios pracuje aktualnie nad grą bazującą na scenariuszu "Mad Maxa". Tytuł pojawi się na PS3, X360, PS4 oraz XONE w kwietniu przyszłego roku.