Quantum Break zachwyci nową jakością destrukcji otoczenia

Gry
1682V
Quantum Break zachwyci nową jakością destrukcji otoczenia
Maciej Klimaszewski | 25.11.2013, 17:01
XONE

Twórcy Quantum Break zamierzają pokazać nam prawdziwą next-genową jakość, jeżeli chodzi o zniszczalność otoczenia. Remedy nawiązało współpracę z firmą Pixelux Entertainment, której technologia będzie dbała o to, by kolejna produkcja Finów ustawicznie zrzucała szczęki na podłogę realistycznym ukazaniem rozpierduchy.

Zaimplementowanie w grze systemu Digital Molecular Matter pozwala twórcom ukazać "opartą na deformacji fragmentaryzację", która symuluje właściwości fizyczne dosłownie każdego materiału. Pixelux Ent. tak tłumaczy działanie swojego rozwiązania:

Dalsza część tekstu pod wideo
Jeżeli istnieje jakaś struktura, nieważne czy mała, gęsta lub zwarta, to DMM sprawie, iż reaguje według takich samych praw, jak w rzeczywistości. Na przykład drewno nie pęka za każdym razem w predefiniowany sposób, wyginając się i zamieniając w drzazgi w miejscu uderzenia. Te same zasady odnoszą się do każdej substancji, która tylko przychodzi nam na myśl - guma odkształca się, po czym wraca do pierwotnego kształtu, szkło roztrzaskuje, stal wygina, a plastik deformuje.


Twórcy chwalą się również tym, że Digital Molecular Matter zostało użyte już w ponad 20 filmach, reklamach i serialach.

Entuzjazm Pixelux podziela także szef pionu technicznego Remedy, Mikko Uromo, który bez ogródek stwierdził, iż dzięki DMM w Quantum Break ujrzymy symulacje złożonych scenariuszy na skalę, o której dotychczas mogliśmy jedynie marzyć.

Patrząc na ostatnio opublikowanego GIF-a z gry wcale nietrudno uwierzyć w tę maksymalnie pobudzającą wyobraźnię wizję.

Źródło: własne

Komentarze (83)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper