Najsilniejsze marki świata wg Interbrand - Microsoft w pierwszej dziesiątce

Gry
3238V
Najsilniejsze marki świata wg Interbrand - Microsoft w pierwszej dziesiątce
Bartosz Dawidowski | 01.10.2013, 10:21

Interbrand jak co roku opublikowało swój ranking najważniejszych marek świata. Najwyżej wycenianą firmą jest w tej chwili Apple. Zaraz za amerykańskim gigantem uplasowało się Google i Coca-Cola (lider z zeszłego roku). Jak powiodło się Microsoftowi, Sony i Nintendo?

Interbrand szacuje, że Apple jest w tej chwili najcenniejszą firmą świata, posiadającą w swoim portfolio najpotężniejsze marki. Wartość twórców iPhone'a oszacowano na prawie 100 mld dolarów. Interbrand bierze w takiej wycenie pod uwagę nie tylko aktualne wyniki finansowe spółek, ale także stopień związania konsumentów z daną marką oraz jej ogólny wizerunek.

Jeśli chodzi o branżę gier wideo, to na najlepszej pozycji znalazło się Microsoft. Firma od wielu lat znajduje się w pierwszej dziesiątce "Best Global Brands" i tak jest również w tym roku. Gigant z Redmond zajął piąta pozycję w zestawieniu. Wartość firmy szacowana jest na prawie 60 mld dolarów.

Znacznie niżej uplasowało się Sony, którego pozycja osłabiła się w stosunku do rankingu z zeszłego roku. Japońska firma plasuje się aktualnie na 46 pozycji, a jej wartość wyceniana jest na 8,4 mld dolarów. Nintendo znalazło się na 67 pozycji - wartość firmy oszacowano na 6 mld dolarów.

Cały ranking możecie sprawdzić w tym miejscu, na oficjalnej stronie Interbrand.

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper