GDC 2013: Nowe informacje o PlayStation 4

Gry
2942V
GDC 2013: Nowe informacje o PlayStation 4
Bartosz Dawidowski | 28.03.2013, 09:32

Dokopaliśmy się do kilku świeżych informacji na temat PlayStation 4. Część z nich pochodzi z konferencji Sony na GDC 2013, a część z wywiadu, którego Mark Cerny udzielił japońskiemu serwisowi Impress Watch. 

Dokopaliśmy się do kilku świeżych informacji na temat PlayStation 4. Część z nich pochodzi z konferencji Sony na GDC 2013, a część z wywiadu, którego Mark Cerny udzielił japońskiemu serwisowi Impress Watch. 

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

- Mark Cerny, główny architekt PS4, podkreślił w wywiadzie, że deweloperzy oraz Sony skupiają się na tym, by każdy tytuł na PS4 działał w rozdzielczości 1080p. Za wcześnie na gry w jakości 4K. Możliwe jednak będzie wyświetlanie systemowego interfejsu w jakości ultra-HD.
- Napęd konsoli będzie kompatybilny z CD. Konsola nie będzie jednak odtwarzać standardowych płyt z muzyką.
- Cerny potwierdził, że możliwa będzie rozgrywka przy tytułach, które aktualnie się ściągają z PSN.
 - Cerny zapewnił, że możliwa będzie rozgrywka Remote Play poprzez Vite. Wg zapewnień mężczyzny będziemy mogli odpalać poprzez handheld wszystkie gry z PS4, oprócz tych wykorzystujących w istotny sposób PS Move lub PS Eye.
- Nie wszystkie z wymienianych funkcji znajdą się w OS konsoli na starcie. Sony będzie uzupełniać funkcjonalność next-gena w miesiącach po premierze.
- System operacyjny konsoli bazuje na strukturze Berkeley Software Distribution (BSD), co pozwoli na bardzo zaawansowany multitasking, czyli wielozadaniowość konsoli. Możliwe będzie dzięki temu np. wspomniane już równoczesne granie i ściąganie nowych tytułów.

 


Podczas GDC 2013 usłyszeć można było następujące informacje:

- Sony zapewnia, że najważniejsi są dla firmy gracze hardkorowi.

- Procesor PS4 wykazuje się niskim zużyciem prądu. Jednostka nie nagrzewa się mocno. Dane dotyczące CPU: Architektura 64 bit x86, 8 rdzeni, 8 wątków hardware'owych, 2MiB L2 Cache na grupę 4 rdzeni, 32kib L1 I/D-Cache.
- Biblioteki Shaderów PS są bardzo podobne do HLSL. PS4 będzie kompatybilne ze standardem OpenGL 4.0
- Pamięć RAM: 8GB 256 bit GDDR5.
- Każda konsola zostanie wyposażona w "bardzo dużych rozmiarów dysk twardy".
- Akumulatorki kontrolerów będą ładowane przy wyłączonej konsoli.
- Diody na kontrolerze mogą zostać wykorzystane jako wskaźnik punktów zdrowia itd.
- Można wyłączyć ukazywanie prawdziwego imienia w przypadku importowania profilu z portalu społecznościowego.
- Cały proces streamowania i dzielenia się gameplayem odbywa się na poziomie hardware'u. Deweloperzy nie muszą więc robić nic w tym kierunku pisząc gry. Podobnie jest z opcją Remote Play.

Źródło: własne

Komentarze (59)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper