Shin Megami Tensei V "jednym z najgorzej działających exclusivów na Switch". Analiza grafiki i framerate'u

Gry
980V
Shin Megami Tensei V "jednym z najgorzej działających exclusivów na Switch". Analiza grafiki i framerate'u
Bartosz Dawidowski | 20.12.2021, 09:37

Shin Megami Tensei V to jedna z najmocniejszych premier na Switch w tym roku. Grę, która zgarnęła masę pochwał w recenzjach, pod lupę wzięła ekipa specjalistów od grafiki z Digital Foundry.

Digital Foundry w swojej analizie Shin Megami Tensei V chwali wykonanie demonów w grze, które wyglądają teraz nieco lepiej niż w Persona 5 (szczególnie w aspekcie oświetlenia/cieniowania). Tytuł działa w dynamicznej rozdzielczość. W stacjonarnym trybie dostajemy rozdzielczość natywną wahającą się od 1280x720 do 1536x864 pikseli. Podczas grania mobilnego obraz wyświetlany na ekranie konsoli to zakres od 960x540 do 1280x720.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tytuł działający na Unreal Engine 4 cierpi na aliasing, ale za to zapewnia znakomity efekt głębi ostrości i rozmycia ruchów obiektów. Niestety przy tych mocnych stronach, gracze muszą się też pogodzić z paroma poważnymi problemami. Największy z nich to bardzo wyraźny pop-in obiektów na otwartych przestrzeniach. Shin Megami Tensei V często gubi też klatki animacji podczas przemierzania ruin metropolii.

Problemy z frameratem potrafią niestety dać w kość. Utrzymywanie stabilnego poziomu animacji 30 fps okazuje się w większości sytuacji niemożliwe. Shin Megami Tensei V spędza najwięcej czasu w okolicach 24-28 klatek animacji na sekundę. Jedynie w zamkniętych pomieszczeniach, takich jak wnętrza szkolnego budynku, możemy cieszyć się z 30 fps. Podczas cutscenek framerate potrafi spaść poniżej 20 fps. Na szczęście te problemy mają mały wpływ na gameplay ze względu na turową mechanikę walk i brak elementów zręcznościowych.

"To jeden z najgorzej działających exclusivów ze Switch. Shin Megami Tensei V działa w tym momencie bardzo słabo na konsoli Nintendo. Miejmy nadzieję, że gra doczeka się aktualizacji poprawiającej wydajność lub konwersji na mocniejszą platformę" - w takich słowach Digital Foundry kończy swoją analizę grafiki w SMT V.

Możliwe, że produkcja faktycznie zostanie wydana na innych platformach. Przecieki na temat konwersji Shin Megami Tensei V pojawiły się już kilka tygodni temu.

Źródło: Digital Foundry/YouTube

Komentarze (51)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper