Deathloop z dużą aktualizacją. Arkane Lyon usprawnia grę i zwiększa poziom trudności

Gry
959V
Deathloop z dużą aktualizacją. Arkane Lyon usprawnia grę i zwiększa poziom trudności
Wojciech Gruszczyk | 18.11.2021, 19:40
PS5 PC

Twórcy Deathloop nie próżnują i nadal dbają o ulepszenia przygody dostępnej na PS5 oraz PC. Na serwerach pojawiła się nowa aktualizacja, która ponownie znacząco ulepsza produkcję i dba o zachowanie sztucznej inteligencji.

Deathloop to jeden z kandydatów do tegorocznej nagrody Game of the Year (sprawdźcie nominacje The Game Awards), ale przynajmniej aktualnie Arkane Lyon oraz Bethesda nie zapowiedziały rozwoju produkcji. Jest to zaskakująca sytuacja, ponieważ na pewno znalazłoby się wielu chętnych, którzy zainteresowaliby się konkretnym rozszerzeniem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy jednak nie próżnują i na serwerach wylądowała druga, duża aktualizacja do Deathloopa, która zajmuje się zachowaniem postaci niezależnych, usprawnieniami obsługi/dostępności gry, rozgrywką PVP, interfejsem użytkownika, a także deweloperzy znaleźli czas, by usunąć błędy.

Mam wrażenie, że szczególnie ważne są w tym wypadku zmiany SI, ponieważ przeciwnicy będą teraz zachowywać się znacznie lepiej, co powinno pozytywnie wpłynąć na poziom trudności. Gra Arkane Lyon od pewnego czasu nie stanowi większego wyzwania, ale drobne zmiany mogą sprawić, że w niektórych sytuacjach gameplay będzie trudniejszy.

Deathloop – szczegóły drugiej, dużej aktualizacji

ZACHOWANIE POSTACI NIEZALEŻNYCH

  • Od teraz postacie niezależne będą reagowały na przelatujące w pobliżu pociski (na przykład na chybione trafienia w głowę).
  • Od teraz postacie niezależne będą reagowały, gdy w pobliżu dojdzie do zabójstwa.
  • Od teraz postacie niezależne będą lepiej słyszały i szybciej reagowały na pobliskie odgłosy kroków.
  • Ostrzeliwane postacie niezależne nie będą już szukały osłony, jeśli gracz znajduje się zbyt blisko.
  • Od teraz postacie niezależne będą w stanie określić kierunek, z którego nadleciał rzucony granat.
  • Postacie niezależne nie będą już rezygnowały z zabicia Colta, gdy Julianna użyje splotu, aby je z nim połączyć.
  • Zakłócone skrytobójstwa z powietrza nie będą już zapewniały postaciom niezależnym niemal nietykalności.
  • Wiele innych niewielkich poprawek i usprawnień zachowań, reakcji, wyszukiwania ścieżek i rozmieszczania postaci niezależnych.
  • Charlie Montague nie blokuje się już w podłodze czy gruncie, gdy zostanie kopnięty podczas korzystania z przeskoku.

USPRAWNIENIA OBSŁUGI/DOSTĘPNOŚCI GRY

  • Dodaliśmy możliwość zmiany mapowania kontrolera oraz odwrócenia lewego/prawego drążka.
  • Powiększyliśmy przyciski, opisy oraz ich aktywny obszar w menu opcji.
  • [PS5] Dodaliśmy opcje zmiany pola widzenia i rozmycia przy ruchu kamery. Wciąż wsłuchujemy się w opinie społeczności i rozważamy kolejne usprawnienia obsługi i dostępności gry z myślą o przyszłych aktualizacjach.

NAWIEDZANIE

  • Od teraz sytuacja, w której Colt opuszcza grę, zaliczana jest jako zwycięstwo dla Julianny kontrolowanej przez gracza.
  • Julianna kontrolowana przez SI reaguje teraz bardziej dynamicznie na działania Colta.
  • Hakowanie anteny, które umożliwia Coltowi ucieczkę, trwa teraz trochę dłużej.
  • Nieaktywni gracze są od teraz oznaczani.
  • Gracze ukrywający się zbyt długo w tunelach Colta są teraz automatycznie oznaczani i towarzyszy temu otwarcie drzwi tuneli.
  • Zwiększyliśmy szanse nawiedzenia graczy znajdujących się na liście znajomych, gdy grają w trybie online.
  • Ładunek saperski Strelak rzucony przez postacie niezależne, które zaatakowała Julianna, nie będzie już tworzył fałszywych oznaczeń Colta widocznych dla Julianny.
  • Od teraz gracze usłyszą właściwe reakcje dźwiękowe ze strony innego gracza atakowanego wręcz.
  • Od teraz ładunki saperskie Strelak będą przytwierdzać się do Julianny tak jak do innych postaci niezależnych.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Poprawiliśmy interfejs, aby lepiej informował o utracie rezyduum w chwili śmierci.
  • Poprawiliśmy widok broni i innych przedmiotów na ekranie zestawów wyposażenia.
  • Od teraz zmiany sterowania oraz przypisania klawiszy/przycisków są wyświetlane poprawnie na interfejsie.
  • Od teraz podczas wyświetlania ekranu końca gry rozgrywka jest całkowicie wstrzymywana.
  • Od teraz broń biała będzie oznaczana poprawnie podczas wyboru broni na kontrolerze (Y).
  • Podczas mierzenia za pomocą celownika siatka celownicza nie będzie już znikała, gdy gracz znajdzie się dostatecznie blisko postaci niezależnej, by przeprowadzić na niej skrytobójstwo.
  • Od teraz celownik strzelby Dziedzictwo sygnalizuje zwiększony rozrzut związany z zastosowaniem profitu „Garłacz”.
  • [PC] Gracze nie będą już proszeni o zatwierdzenie zmian ustawień graficznych, jeśli nic się w nich nie zmieniło.
  • [PC] Usunęliśmy błąd, przez który czułość kółka myszki była za bardzo zmniejszona podczas przybliżania i oddalania widoku broni w oknie zestawów wyposażenia.

RÓŻNE POPRAWKI ZWIĄZANE Z ROZGRYWKĄ

  • Duble ulepszeń tabliczek są teraz zastępowane obiektem oferującym rezyduum.
  • W Zatoce Karla Harriet i jej wyznawcy nie mogą już strzelać do Colta przez zamknięte drzwi jej biura.
  • W Zatoce Karla przywróciliśmy też zamierzone działanie jednego z okien hangaru nr 2.
  • Nie można już rzucać ładunkiem saperskim Strelak tak, aby umożliwiał graczowi przenikanie przez drzwi i inne powierzchnie.
  • Kopnięcie ładunku saperskiego Strelak podczas jego przytrzymywania nie powoduje już wybuchu oraz znikania kolejnych rzucanych ładunków.
  • Od teraz nie można już wykorzystywać rozmieszczania wieżyczek do przenikania przez drzwi i inne powierzchnie.
  • Hakowane anteny oferują teraz wyraźniejsze wskazówki audiowizualne dotyczące ich stanu.
  • Usunęliśmy błąd, przez który po powtórce Colt mógł trzymać dwie sztuki broni w jednej ręce lub jedną sztukę broni w lewej ręce zamiast w prawej.
  • Usunęliśmy błąd, który mógł uniemożliwić dalsze przeładowanie broni w sytuacji, gdy gracz przełączył się na ten sam typ amunicji w trakcie przeładowywania, a następnie przełączył się z powrotem na oryginalną broń.
  • Usunęliśmy błąd, przez który po podniesieniu hakofalówki nie trafiała ona automatycznie do pustej dłoni Colta.
  • Usunęliśmy błąd, przez który gracz używający tabliczki przeskoku, aby dostać się na wysoko położoną krawędź, uruchamiał skok w przód i blokował swoją postać, która blokowała się w elementach otoczenia.
  • Usunęliśmy błąd, przez który interakcje 2-BIT-a nie działały w zamierzony sposób.
  • Usunęliśmy błąd, przez który drzwi podatne na zhakowanie stawały się nieotwieralne, jeśli zostały kopnięte w trakcie hakowania.
  • Od teraz w tym samym miejscu nie można umieścić więcej niż jedną wieżyczkę.
  • Usunęliśmy błąd, przez który gracze mogli zostać uwięzieni za zamkniętymi drzwiami bunkra Fii.

OPRAWA GRAFICZNA/DŹWIĘKOWA

  • Usunęliśmy błąd, przez który gracz mógł odłożyć maczetę w trakcie animacji skrytobójstwa.
  • Poprawiono niektóre problemy z integracją FSR i ogólną implementację.
  • Usunęliśmy błąd, przez który gracz mógł odłożyć zaciętą broń w trakcie animacji jej odblokowywania.
  • Usunęliśmy błędy (w tym mogące powodować nagłą utratę stabilności gry) związane z opcjami graficznymi dotyczącymi DLSS i śledzenia promieni.
  • Wprowadziliśmy wiele poprawek pomniejszych błędów graficznych, w tym związanych z pośrednim oświetleniem.
  • Poprawiliśmy wiele szczegółów związanych z oprawą dźwiękową, w tym część nagrań głosowych.
  • Poprawiliśmy miksowanie dźwięku w całej grze.
  • Usunęliśmy błąd, który mógł powodować graficzne usterki podczas otwierania drzwi w czasie, gdy czujnik je zamykał.
  • Światła sygnałowe wieżyczki nie działają już, gdy bateria wieżyczki zostanie zniszczona.
  • Światła wskazujące na wrogość/przyjazność niwelatorów polowych działają obecnie tak jak światła wieżyczek.
  • Usunęliśmy błąd, przez który upuszczane nieaktywne wieżyczki brzmiały, jakby były rozmieszczane.
  • Usunęliśmy rzadko występujący błąd, który sprawiał, że zamknięte drzwi wyglądały, jakby były otwarte.

OSIĄGNIĘCIA/TROFEA I WYCZYNY

  • Usunęliśmy błąd, przez który Julianna mogła zostać nagrodzona zdublowanymi medalionami.
  • Usunęliśmy błąd, który uniemożliwiał zdobycie osiągnięcia „Tragedia w ośmiu aktach”.
  • Usunęliśmy błąd, który uniemożliwiał Juliannie zaliczenie wyczynu „Podwójna wizja” poprzez skrytobójstwo podczas udawania innego wizjonera.
  • Usunięto błąd, który umożliwiał graczom wcielającym się w Juliannę na zaliczenie wyczynu „Czarownica”, nawet jeśli użyli broni.
  • Usunęliśmy błąd, przez który zgony Colta spowodowane ostrzałem Julianny były zliczane w ramach osiągnięcia „Nie przeszkadzajcie sobie”.

STABILNOŚĆ

  • Usunęliśmy błąd, który mógł spowodować nagłą utratę stabilności gry podczas korzystania z broni Strelak Verso.
  • Usunęliśmy błąd, który mógł spowodować nagłą utratę stabilności gry, jeśli Colt ginął w chwili rozpoczęcia przerywnika filmowego.
  • Usunęliśmy rzadko występujący błąd, który mógł spowodować zablokowanie gry po wyjściu z dziennika.
  • [PC] Usunęliśmy błąd, który mógł spowodować zablokowanie gry w trakcie zmiany sterowania z klawiatury na kontroler (lub odwrotnie).

POPRAWKI ZWIĄZANE Z POŁĄCZENIEM

  • Usunęliśmy błąd, który mógł spowodować upuszczenie pierwszej broni, gdy Julianna sterowana przez gracza podnosiła jednocześnie kilka sztuk broni.
  • Usunęliśmy błąd, który mógł spowodować pominięcie ekranu wyników misji i postępu dla graczy wcielających się w Juliannę, jeśli przeszli oni prosto do matchmakingu nawiedzania po udanym przerwaniu pętli jako Colt i obejrzeniu napisów końcowych gry.
  • Usunęliśmy błąd, przez który komunikat „Połączenie sieciowe z serwerem zostało przerwane” pozostawał na ekranie po przywróceniu połączenia.
  • Usunęliśmy błąd, przez który Julianna pojawiała się na mapie nad gruntem, przez co, zanim mogła się ruszać, przez chwilę spadała.
  • Usunęliśmy błąd, przez który graficzne efekty specjalne karnekinezy użytej na postaci niezależnej nie były widoczne z perspektywy Julianny.

Przeczytajcie naszą recenzję Deathloopa.

Źródło: własne

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper