Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 21.09.2021 15:01
Far Cry 6
1318V

Far Cry 6 z ray tracingiem tylko na PC. To ekskluzywna funkcja

Dopieszczona przez ray tracing oprawa w Far Cry 6 będzie dostępna wyłącznie na komputerach osobistych. Posiadacze konsol aktualnej generacji nie mogą liczyć na RT, ale Ubisoft nie zapomniał, by wykorzystać potencjał PlayStation 5 i Xboksów Series X|S.

W ostatnich dniach AMD opublikowało nowy zwiastun Far Cry 6, który zaprezentował ulepszoną oprawę na PC. Producent kart graficznych i procesorów potwierdził wsparcie AMD FidelityFX Super Resolution oraz ray tracingu, ale najwidoczniej takie atrakcje będą dostępne wyłącznie na PC.

Stephanie Brenham z Ubisoft Toronto podczas rozmowy z dziennikarzem Wcctech potwierdziła, że ray tracing w Far Cry 6 będzie dostępny wyłącznie na PC:

„Ray tracing jest funkcją dostępną tylko na PC. Na konsolach naszym celem było wykorzystanie nowych możliwości sprzętowych, optymalizacja wydajności ukierunkowana na 4K i osiągnięcie 60 FPS, a wszystko to przy zapewnieniu, że nowe funkcje gry, takie jak nasz dynamiczny system pogodowy, są obsługiwane na wszystkich platformach”.

Na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S możemy szykować się na rozgrywkę w 4K i 60 klatkach na sekundę, ale szkoda, że Ubisoft nie zdecydował się na stworzenie dodatkowego trybu, który zmniejszyłby płynność, ale właśnie zapewnił wsparcie ray tracingu.

Far Cry 6 zadebiutuje w przyszłym miesiącu, więc już wkrótce powinniśmy poznać ostateczne opinie dotyczące gry. Tytuł zmierza na konsole dwóch generacji, PC oraz Stadię.

Źródło: https://www.purexbox.com/news/2021/09/unlike_the_pc_version_far_cry_6_wont_support_ray_tracing_on_xbox_series_xs

Tagi: Far Cry 6 ray tracing Ubisoft