Igor Chrzanowski Igor Chrzanowski 22.08.2021 13:54
Shadow of the Tomb Raider PS5 Xbox Series X
763V

Shadow of the Tomb Raider na PlayStation 5 i Xbox Series X. Jak wypada next-genowa aktualizacja?

Po premierach nowych konsol Sony i Microsoftu wielu wydawców zaczęło aktualizować swoje gry na nowych urządzeniach, dając im taką jakość której gracze oczekiwali jeszcze na PS4 czy Xbox One. 

Jednym z takich tytułów jest Shadow of the Tomb Raider, który po bardzo udanej premierze z 2019 roku doczekał się wielu poprawek i nawet dopieszczonej wersji w postaci Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition.

Dzięki wydanej jakiś czas temu łatce na PlayStation 5, Xbox Series X oraz Xbox Series S, ostatnia przygoda pięknej Lary Croft powinna śmigać w pełnym 4K przy 60 klatkach na sekundę przy PS5 i XSX oraz w 900p i 60 ramkach na Xbox Series S.

Ekipa Digital Foundry przyjrzała się tej aktualizacji i rzeczywiście widać spory postęp. Na PS5 tytuł lata w 4K ze wsparciem metody renderowania znanej jako checkerboard oraz w niemalże niezachwianych 60 klatkach - spadki się zdarzają, ale bardzo rzadko i tylko to poziomu 50 fps-ów.

Na Xbox Series X całość nie musi korzystać już z opcji FPS Boost, która poprawiała wydajność z 30 klatek na nieco powyżej 50, albowiem teraz natywnie gra wspiera 60 klatek na mocniejszym sprzęcie Microsoftu. Jeśli chodzi o słabszego Xboksa, ten odpala tytuł Square Enix w taki sam sposób na FPS Boost jak i na natywnej aktualizacji.

Tagi: Eidos Montreal Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition Square Enix