Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 19.07.2021 18:29
DirectStorage dla „jak największej liczby graczy”
912V

DirectStorage dla „jak największej liczby graczy”. Microsoft oferuje technologię na Windows 10

Microsoft zmienił zdanie i choć DirectStorage znane z Xboksów Series X|S miało być dostępne wyłącznie na Windows 11, od dzisiaj z propozycji mogą korzystać deweloperzy rozwijający gry na Windows 10. Amerykanie chcą, by kolejni gracze korzystali z rozwiązania.

DirectStorage jest wykorzystywane w Xboksach Series X|S i technologia pozwala deweloperom wykorzystywać pełny potencjał dysków SSD w nowych konsolach. W rezultacie gry wczytują się w ekspresowym tempie, a twórcy mogą również wykorzystywać potencjał propozycji podczas projektowania opowieści – to właśnie DS pozwala na zaoferowanie ogromnych światów bez ekranów wczytywania.

DirectStorage zostało zapowiedziane jako jedna z trzech ekskluzywnych funkcji dla Windowsa 11, ale Microsoft zmienił zdanie. Na blogu amerykańskiej korporacji pojawiła się wiadomość z prostym wytłumaczeniem – udostępnienie technologii na Windows 10 sprawi, że rozwiązanie trafi do „jak największej liczby graczy”.

„Microsoft jest zobowiązany do zapewnienia, by twórcy, którzy wykorzystają nowe API, będą mogli dotrzeć do jak największej liczby graczy. W związku z tym, gry zbudowane w oparciu o DirectStorage SDK będą kompatybilne z systemem Windows 10 w wersji 1909 i wyższej; tak samo jak DirectX 12 Agility SDK”.

Oczywiście nie możemy nagle liczyć, że implementacja DirectStorage do Windowsa 10 przyspieszy każdą pozycję. To deweloperzy muszą wykorzystać technologię Microsoftu podczas projektowania gier – identycznie jak w przypadku pozycji dla Xboksów Series X|S.

Źródło: https://www.pcgamer.com/windows-11-directstorage-windows-10/

Tagi: DirectStorage Microsoft Windows 10 windows 11 Xbox xbox series x|s