Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 01.07.2021 21:10
Dying Light 2
3281V

Dying Light 2 wygląda znakomicie. Gameplay pokazał nowych zarażonych

Techland właśnie zaprezentował nowe ujęcia z Dying Light 2. Tytuł wygląda coraz lepiej i pod koniec 2021 roku na rynku pojawi się niezwykle ciekawa produkcja. Zobaczcie nowy gameplay i przygotujcie się na oczekiwaną premierę.

Techland wykorzystuje pomysł CD Projekt RED i deweloperzy chcą systematycznie prezentować nowe materiały z Dying Light 2 Stay Human na cyklicznych wydarzeniach. Na ostatnim zobaczyliśmy kilka ujęć z rozgrywki, poznaliśmy datę premiery i zerknęliśmy na edycję kolekcjonerską.

Na początku pokazu pojawił się Tymon Smektała, który potwierdził, że bestie w Dying Light 2 to tak naprawdę zarażeni ludzie – w świecie Techlandu wszyscy są zainfekowani. Omijanie światła słonecznego oraz nie wykorzystywanie serum sprawia, że każdy może zamienić się w potwory. Za dnia raczej nie będziemy musieli obawiać się bestii, ponieważ światło słoneczne będzie nas chronić, ale nadal problemem będą przykładowo budynki, gdzie możemy napotkać na bardzo wymagających przeciwników.

Następnie mogliśmy spojrzeć na rozgrywkę, podczas której nie mogło zabraknąć bestii – główny bohater poruszał się obok „śpiących” i w tej sytuacji musimy unikać przeciwników, nie powinniśmy na nich świecić latarką, a nasze ruchy muszą być bardzo przemyślane. Jeden drobny błąd sprawi, że zmierzymy się z całą grupą wygłodniałych oponentów.

Dying Light 2 wygląda podczas takich akcji bardzo klimatycznie – na materiale zobaczyliśmy zróżnicowanych zarażonych, którzy będą charakteryzować się innymi umiejętnościami... Można odnieść wrażenie, że Polacy mogą nas w kilku miejscach mocno nastraszyć.

Techland potwierdził przygotowanie komiksów wprowadzających graczy w świat gry – zeszyty będą dostępne za darmo w wersji cyfrowej, ale gracze będą mogli kupić fizyczne wydania.

Twórcy wyraźnie bawią się swoją koncepcją i zachęcają graczy do sprawdzenia „jakim zainfekowanym jesteś” – studio przygotowało specjalną ankietę.

Techland pokazał również proces powstawania dźwięków w Dying Light 2 – tutaj standardowo deweloperzy wykorzystują różne przedmioty, by zadbać o odpowiednie odgłosy. Twórcy pamiętają jednak, że każdy potwór, to tak naprawdę człowiek.

W następnym odcinku poznamy proces powstawania broni oraz autorzy przybliżą kooperację. Studio potwierdziło także sporą ciekawostkę – David Belle (twórca parkouru) pomaga deweloperom w opracowaniu ruchów postaci. Wiele na to wskazuje, że Francuz otrzyma nawet swojego NPC-a.

Tagi: Dying Light 2 Dying Light 2 Stay Human Techland