Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 01.07.2021 07:15
Mod do Wiedźmina 3 budzi kontrowersje. Syntezatory głosu AI mogą zastąpić aktorów dubbingowych
2140V

Mod do Wiedźmina 3 budzi kontrowersje. Syntezatory głosu AI mogą zastąpić aktorów dubbingowych

Świetny fanowski mod "A Night to Remember", który rozwija wątki z Wiedźmina 3: Krew i Wino, zaczyna budzić spore kontrowersje.

Mod "A Night to Remember", zaprojektowany przez Nicich340, jako kontynuacja wydarzeń z DLC Krew i Wino do Wiedźmina 3, wywołuje poruszenie wśród aktorów podkładających głosy postaciom do gier i animacji.

Twórca rzeczonej produkcji wykorzystał w niej syntezowane głosy bohaterów, przygotowane w oparciu o technologię Sztucznej Inteligencji. Autor "A Night to Remember" wygenerował w ten sposób zupełnie nowe kwestie wypowiadane przez Geralta, bazując na nagranych już wcześniej dialogach przez Douga Cockle'a, który odpowiadał za głos łowcy potworów w oryginalnym, angielskim wydaniu Wiedźmina 3. Rezultaty tego manewru są naprawdę imponujące - syntezowany głos Geralta z "A Night to Remember" jest w wielu momentach trudny do odróżnienia od kwestii nagrywanych przez profesjonalnego aktora.

Wszystko to wywołuje niepokój osób zajmujących się profesjonalnie dubbingiem. Jay Britton, wielokrotnie nagradzany aktor odpowiedzialny za podkładanie głosów pod postacie z Frostpunk, Divinity Original Sin 2 czy Spellforce napisał na Twitterze, że wykorzystywanie rozwiązań SI do syntezowania głosów to "bezduszne rozwiązanie".

"Jeśli to wszystko prawda, to naprawdę straszne. SI może będzie w stanie zastąpić ludzi, ale czy powinniśmy z tego korzystać? Musimy sami o tym zdecydować.

Zastępowanie aktorów przez Sztuczną Inteligencję jest nie tylko włażeniem na prawne pole minowe. To również kompletnie bezduszne rozwiązanie" - napisał Jay Britton

Syntezowane głosy z moda A Night to Remember faktycznie wypadają zaskakująco dobrze i przekonująco (jeśli nie graliście w ten fanowski projekt, to polecam odpalić poniższe filmiki). Nicich340 wykorzystał w tworzeniu swojego dzieła usługę zwaną CyberVoice. Wcześniej do wykorzystywania podobnych rozwiązań przyznało się studio Obsidian, które twierdzi, że używa Sonantic w fazie produkcyjnej, do "symulowania" głosów postaci w dialogach. Następnie takie wstępne kwestie dialogowe zastępowane są profesjonalnym dubbingiem z udziałem aktorów.

Mod "A Night to Remember" możecie pobrać za darmo w tym miejscu.


Źródło: https://gamerant.com/the-witcher-3-mod-ai-voices/

Tagi: CD Projekt CD Projekt RED Wiedźmin 3: Dziki Gon - Krew i Wino