Sony uderza w Microsoft? Jim Ryan wypowiedział się o „wspieraniu kreatywnych talentów”

Gry
2586V
Sony uderza w Microsoft? Jim Ryan wypowiedział się o „wspieraniu kreatywnych talentów”
Iza Łęcka | 21.06.2021, 08:54

Sony zamierza bardzo mocno pomagać swoim zespołom, jednocześnie oferując im swobodę twórczą. Japończycy nie chcą wyłącznie "rzucać pieniędzmi" w deweloperów, a odpowiednie podejście ma poskutkować zapewnieniem wielu wyjątkowych produkcji. Słowa Jima Ryana nie bez powodu są łączone z ostatnimi działaniami Microsoftu.

Japończycy małymi krokami szykują się do zaprezentowania nowych gier zmierzających na PS5, jednak jak dotąd nie doczekaliśmy się potwierdzenia daty kolejnego pokazu. Aktualnie Jim Ryan coraz więcej bywa w mediach i udziela wywiadów, w których często podkreśla filozofię Sony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wcześniej szef PlayStation odniósł się do ruchów Microsoftu, mówiąc, że zamiast kupować następne studia, czołowym planem Japończyków jest skupienie się na rozwoju wewnętrznych zespołów. Temat został ponownie poruszony podczas ostatniej rozmowy z redakcją Axios, gdzie Ryan wspomniał o wspieraniu zespołów – jest to ważniejsze niż "rzucanie w nich pieniędzmi":

„Wspieranie kreatywnych talentów nie jest tak proste, jak rzucanie w nie pieniędzmi. Musisz także dać im swobodę bycia kreatywnym, podejmowania ryzyka i wpadania na nowe pomysły”.

Słowa przedstawiciela PlayStation nie bez powodu mogą być ponownie łączone z ruchami Microsoftu, który ostatnimi laty mocno inwestuje w studia – najlepszymi tego przykładami są Playground Games oraz Ninja Theory. Po przejęciach studia rozwinęły się, przyjmując kolejnych specjalistów, dzięki czemu mogą obecnie pracować nad przynajmniej dwoma dużymi grami jednocześnie.

Ryan podkreślił, że zespoły first-party mają korzystać ze sprzętu Sony w kreatywny sposób, a to skutkuje wykreowaniem wyjątkowych tytułów. Jako najlepszy przykład tej strategii została wskazana ekipa Sucker Punch, jaka stworzyła Ghost of Tsushimę.

„Chcemy, aby [deweloperzy first-party - przyp.red.] używali naszego sprzętu niczym kreatywnej palety”.

Źródło: https://www.pushsquare.com/news/2021/06/sony_nurturing_creative_talent_is_not_as_simple_as_throwing_money_at_it

Komentarze (163)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper