Ratchet & Clank: Rift Apart z „imponującym” wykorzystaniem ray tracingu. Gra zachwyca i zbiera pochwały

Gry
2605V
Ratchet & Clank: Rift Apart z „imponującym” wykorzystaniem ray tracingu. Gra zachwyca i zbiera pochwały
Wojciech Gruszczyk | 11.06.2021, 17:16

Ratchet and Clank: Rift Apart to pierwsza wizytówka możliwości PlayStation 5 i Digital Foundry wychwala produkcję. Specjaliści przygotowali test każdego z trybów graficznych i potwierdzają – Insomniac Games przygotowało pięknie wyglądającą pozycję.

Od dzisiaj jest dostępny na PlayStation 5, ale jeśli nadal nie zdecydowaliście się nabyć najnowszej produkcji Sony – zobaczcie poniższy materiał. Digital Foundry sprawdza trzy tryby graficzne i przedstawia ostateczne wnioski dotyczące gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli nie zmieniliście niczego w ustawieniach konsoli, to przy pierwszym włączeniu Ratchet & Clank: Rift Apart zobaczycie produkcję w trybie wierności, który zamyka rozgrywkę na 30 klatkach na sekundę. W ostateczności jest to około 33,3ms, a pod względem jakości obrazu specjaliści potwierdzają dynamiczną rozdzielczość pomiędzy 1800p i pełnym 4K (średnio 2160p, z minimalnym 1296p). W tym wypadku autorzy zadbali o ray tracing, większą gęstość elementów (przykładowo statki przelatujące w tle) czy też nawet dopracowali pasma włosów

W trybie wydajności otrzymujemy 60 klatek na sekundę i jest to bardzo dobry kompromis, ponieważ „spadek rozdzielczości jest mniejszy, niż mogłoby się wydawać”. Gra działa w najgorszej sytuacji w 1080p, ale zazwyczaj jest to 1620p-1800p.

Najlepszym rozwiązaniem jest jednak tryb RT, który oferuje najlepszą jakość ray tracingu przy rozdzielczości na poziomie 1080p-1440p. Twórcom udało się zapewnić niemal stałe 60 klatek, a dodatkowo deweloperzy domyślnie przełączają grę na 120Hz, by zminimalizować spadki. Redakcja jednak podkreśla, że to właśnie ten wariant jest zdecydowanie najlepszą opcją, by doświadczać przygody, ponieważ Insomniac Games w imponujący sposób wykorzystało RT.

Sprawdźcie naszą recenzję Ratchet & Clank: Rift Apart.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-ratchet-and-clank-rift-apart-performance-analysis

Komentarze (126)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper